Egyre nagyobb a baj a Ubisoft stúdióiban, most épp az utóbbi évek egyik legjobb ubisoftos játékának alkotóit eresztették szélnek, mert csak.

2024.10.22. – Bohózat, kabaré – nevezzük, aminek csak szeretnénk, de ami a Ubisoft háza táján történik épp, nagyon messze áll a normálistól. Nem elég, hogy az összes sokkal nagyobb sikerre várt játékuk megbukott a kasszáknál, az Assassin’s Creed Shadows körül sem ül el a balhé, sőt, még tovább tetőzik: most épp a drágábbik kiadással ígért több napos korai hozzáférést vonták vissza, éppúgy, mint azokat a gyűjtői szobrocskákat, melyekre egy második világháborúban félig lepusztított torii kaput sikerült rakni.

De a kiszenvedésnek közel sincs még vége; most éppen azt a belsős stúdiót építik le – mit, hogy: gyakorlatilag a földdel teszik egyelővé, amelyik a kiadó elmúlt éveinek legmagasabbra értékelt játékát készítették. Jóllehet erről hivatalos állásfoglalás még nem érkezett, de aligha foglalják majd költeménybe azt a szégyenfoltot, amit a francia bennfentes újságíró, Gautoz szállított egy videós beszámolóban, aki szerint a Prince of Persia: The Lost Crown alkotóinak új munkahely után kell nézniük.

A hírről már a VICE is értekezett, ami hozzátette, a fejlesztők próbálták jobb belátásra bírni a Ubisoft vezetőségét, és nem csak két jövőbeli kiegészítőt, hanem egy folytatást is szerettek volna még készíteni, de a kiadó a gyatra eladásokra és a magas fejlesztési költségekre hivatkozva nemhogy ellenfeszült, de már hetekkel a játék megjelenése után döntöttek a stúdió és annak munkavállalóinak sorsáról.

És valóban kiemelendő: ami jelenleg a Ubisofton belül történik, az közel sem normális! Bár az új Prince of Persia – metroidvaniás stílusa miatt – valóban egy rétegjáték, de az OpenCritic statisztikái szerint nemcsak a kritikusok, de a játékosok is szerették (95%-on áll a kritikai összesítőn, ami toronymagasan a Ubisoft egyik legjobb játékai között foglal helyet). Mindeközben a francia kiadó ellen folyamatosan sztrájkolnak a dolgozók, akik október 15. és 17. között több százan vonultak fel a jobb bérek és munkakörülmények reményében. Mindeddig hiába: a Ubisoft már évek óta ellenáll a fejlesztők kéréseinek, akiknek így a munkáján és morálján is meglátszik az elégedetlenség.

Úgy pedig nehéz lesz jó, eladásokban bővelkedő játékokat kiadni, hogy a fejlesztők konstans a megélhetésük miatt aggódnak – a legújabb fejlemények ismeretében abszolút jogosan. Hogy hol lesz ennek a vége, azt nehéz megjósolni, lévén a Ubisoft részvényesei is a cégvezetés ellen fordult, akik Yves Guillemot lemondását követelő nyílt levele után azzal kell szembesüljenek, hogy a Guillemot család már a kínai Tencenttel kezdhetett tárgyalásokat a kiadó eladását sürgetve. Teszem hozzá gyorsan, hogy amennyiben valóban magáncéggé válik a Ubisoft sem születnek jobb videojátékok – ilyen szörnyű körülmények között egészen biztosan nem.


Bódi Dániel

Ezt is olvasd el:

8 legendás játék, ami már SOHA nem kapja meg a 3. részét

×