Pofátlanul lenyúlták a kínaiak a Horizon univerzumot
Igazából nem is értjük, ezt hogy gondolták – a teljesen nyilvánvalónál is durvább másolat készült a Horizon sorozat játékaiból.
Igazából nem is értjük, ezt hogy gondolták – a teljesen nyilvánvalónál is durvább másolat készült a Horizon sorozat játékaiból.
Igazából nem is értjük, ezt hogy gondolták – a teljesen nyilvánvalónál is durvább másolat készült a Horizon sorozat játékaiból.
2024.11.29. – A Tencent legújabb projektje már a bemutatását követően vihart kavart a játékosok körében, mert úgy gondolják, a Guerrilla Games díjnyertes Horizon sorozatából vett „inspirációja” túlságosan egyértelmű. És akkor még finoman fogalmaztunk. Bár a játékiparban nem ritka, hogy sikeres címek hatására születnek új projektek, ez esetben a párhuzamok elég nyilvánvalóak ahhoz, hogy nagyobb feltűnést keltsenek. Tényleg érthetetlen: egy akkora gyártó, mint a Tencent miért feltételezi, hogy ezt szárazon megúszhatja?
A széria 2017-ben debütált a Horizon Zero Dawn-nal, és gyorsan a PlayStation egyik zászlóshajójává vált. A játék posztapokaliptikus világa, amelyben a természet és a gépek érdekes találkozásának (vagy inkább bizarr együttműködésének), valamint a mechanikus állatok és a főhősnő, Aloy harcának lehetünk részesei, megérdemelt sikert aratott. Az első rész 24 millió példányban kelt el, és azóta egy egész franchise épült rá, amelynek
jelenleg 16 különböző projektje van készülőben.
De – csak, hogy teljesen világos legyen mindenki számára – a Light of Motiram nem egy Guerrilla-licenc alapján készült változat, hanem nettó nyúlás, amit a Tencent leányvállalata, a Polaris Quest követett el. A stúdió ezzel a nyílt világú kalandjátékként mutatkozott be, és még külön hangsúlyozza is a nyilvánvalót: a játékban „a természet találkozik a gépekkel”. Már a Steam-oldalon szereplő leírás is utal a Horizon-széria hatására, de a képek és előzetesek alapján gyorsan kiderül, hogy sokkal többről van itt szó, mint puszta ihlet merítésről. A játék zöldellő tájai, mechanikus állatai és primitív emberi települései szinte egy az egyben a Guerrilla alkotásainak alternatív változatai.
Ha a fentebb írt részletek önmagukban nem lennének elég felháborítóak (azok), akkor még ott van a legfeltűnőbb hasonlóság, a főszereplő: a vörös hajú nő, aki íjjal és nyíllal harcol. Milyen eredeti!! A játékban található mechanikus állatok szelídítési funkciója is
kísértetiesen emlékeztet a Horizon-játékokban használt, gépeket „felülíró” mechanikára.
Bár a párhuzamok sokak szerint zavaróak, a Light of Motiram azért kínál néhány egyedi elemet – teszi hozzá diplomatikusan a GameRant. A játékban például akár kilenc fős kooperatív multiplayer mód is elérhető, valamint lehetőség nyílik saját menedékek építésére, ami eltér a Horizon széria single player megközelítésétől. A játék bemutatása óta sokan találgatják, hogy a Guerrilla Games és a Sony tesz-e jogi lépéseket a Tencent ellen. Nem lenne példátlan eset, hiszen a Nintendo nemrég a Palworld fejlesztőjét, a Pocket Pairt perelte, szabadalom megsértése miatt.
A Light of Motiram 2025-re tervezett PC-s és mobilos megjelenése még kérdésessé válhat, ha a Sony úgy érzi, hogy a játék fejlesztői túl messzire mentek a hasonlóságokkal. Bár tényleg akadnak benne egyedi elemek, a játékosoknak nehéz lesz figyelmen kívül hagyni a Guerrilla sikercímeire emlékeztető részleteket – és ez komoly hatással lehet a játék jogi helyzetére és persze fogadtatására is. A nyúlás látványos, ezért biztosan számíthat ellenszélre, sőt, review bombingra is.
Címlapkép: SIE, POLARIS QUEST, VG247
Milyen hatást ér el a review bombing? Ez az egyetlen eszközünk?