Ott vagy az akció közepén - ilyen az első Apple Vision Pro immerzív film
Kifejezetten az Apple AR/VR headsetjére forgattak háborús filmet, amiben nem külső szemlélőként nézed az eseményeket, hanem körülötted történnek.
Kifejezetten az Apple AR/VR headsetjére forgattak háborús filmet, amiben nem külső szemlélőként nézed az eseményeket, hanem körülötted történnek.
Kifejezetten az Apple AR/VR headsetjére forgattak háborús filmet, amiben nem külső szemlélőként nézed az eseményeket, hanem körülötted történnek.
2024.10.10. – Az Apple egy előzetesbe oltott werkfilm megosztásával jelentette be első, kifejezetten Vision Pro platformra készült, immerzív játékfilmjét, ami egy tengeralattjáró szűk, klausztrofób tereibe helyezi a nézőt – szinte szó szerint. A rövidfilm küldetése az, hogy megújítsa a mozit, ahogy ma ismerjük, és teljesen bevonja a nézőt az akcióba, az Apple Immersive Video technológiájával.
A Submerged előzetese szerint ez az első ilyen típusú alkotás Vision Pro headsetre. A filmet a négyszeres Oscar-díjas Nyugaton a helyzet változatlan rendezője, Edward Berger írta és rendezte. Ezúttal is háborús témához nyúlt: a történet egy a második világégés alatt küldetésen lévő tengeralattjáróban játszódik, amit eltalál egy torpedó. Az előzetes bepillantást enged a forgatás kulisszái mögé, és hallhatjuk Berger gondolatait is arról, hogy itt valami nagyon korszakalkotó dolog történik. Az alkotó szerint
az Apple Vision Pro új, immerzív formátuma forradalmasítani fogja a filmkészítést, teljesen megváltoztatva a történetmesélésről alkotott elképzeléseinket.
A tengeralattjáró fojtogató folyosóinak látványa tényleg különösen hatásosnak tűnik ebben a formátumban, hiszen a headsetet viselve még inkább átélhetjük a nyomasztó hangulatot. A Submerged amúgy az első része egy új sorozatnak, amelyet az Apple júliusban jelentett be, Vision Pro exkluzívként. Ebben további izgalmas produkciókra számíthatunk: lesznek benne The Weeknd koncertek, de az őszi NBA All-Star gáláról készült felvételekre is számíthatunk majd ilyen formátumban.
Sokan bíznak benne (bevallom, köztük vagyok), hogy ez a film egy ígéretes kezdetet jelent a Vision Pro számára (ami remélhetőleg ugyanúgy kap majd megfizethető, belépő szintű modellt, mint az iPhone-ok). Ha a zseniális Berger produkciója sikert arat és lendít valamelyest az AR/VR készülék forgalmán, akkor talán más nagy rendezők is meglátják a fantáziát az immerzív mozizásban. Zack Snyder, Christopher Nolan vagy James Cameron például szereti feszegetni a filmezés technológiai határait. Ha ők készítenének hollywoodi szintű immerzív tartalmakat, biztosan többen kapkodnának a filmnézési élmény szempontjából kissé elhanyagolt AR/VR headsetek után. Ezt talán nem csak az Apple, hanem több más gyártó is észre fogja venni.
Még mindig 24 fps-ben készülnek a filmek és sorozatok – de miért?