Az Nvidia még hiperrealisztikusabb grafikát ígér - ezt nézd meg
Talán nem hangzik olyan ütősen, mint a DLSS, de az Nvidia RTNAM technológiája a küszöbön toporog, hogy még szebbé és gyorsabbá tegye a játékainkat.
Talán nem hangzik olyan ütősen, mint a DLSS, de az Nvidia RTNAM technológiája a küszöbön toporog, hogy még szebbé és gyorsabbá tegye a játékainkat.
Talán nem hangzik olyan ütősen, mint a DLSS, de az Nvidia RTNAM technológiája a küszöbön toporog, hogy még szebbé és gyorsabbá tegye a játékainkat.
2024.07.30. – A játékok grafikája az elmúlt évtizedekben szédítő sebességgel fejlődött. Ma már ott tartunk, hogy bizonyos anyagok – mint a fémek, az üvegek, a kerámiák vagy a szövetek – hihetetlen részletességgel és valósághűen renderelve jelennek meg a szemeid előtt, így azonnal felismerheted, hogy milyen tárgyat nézel, mivel annak valósághű mélysége és részletessége van. De a realisztikus anyagok megjelenítésének létrehozása időigényes és rengeteg számítási kapacitást igénylő feladat, amit a GPU biztosít. A játék induláskor optimalizálja a grafikai megjelenítést a hardveredhez („compile shaders”). Ez a folyamat határozza meg, hogy a 3D modellek hogyan nézzenek ki a képernyőn. Ha nem történne meg, minden egyes új textúra megjelenésekor lefagyna a játék. Úgy fest az Nvidia kieszelt egy paradigmaváltó megoldást, amitől minden még szebb, még gyorsabb lesz.
A vállalat a SIGGRAPH 2024 konferencián mutatta be új technológiáját, a Real-Time Neural Appearance Models-t (Valós idejű Neurális Megjelenítő Modell – RTNAM), ami a TweakTown riportja szerint egy „teljesen valós idejű neurális anyagrendszer”. Ennek célja az, hogy filmszerű minőséget adjon a valós idejű vizuális élménynek, miközben drámai módon javítja az árnyékolási teljesítményt a hagyományos rendereléssel szemben. Magyarán:
a játékbeli tárgyak jobban fognak kinézni, mint valaha.
Az Nvidia egyik példája egy egyszerű teáskanna volt. Kerámia, fémes tulajdonságokkal és rajta ujjlenyomatokkal. „Az AI anyagmodell pontosan megtanulja a kerámia részleteit, a tökéletlen átlátszó bevonatot, az ujjlenyomatokat, a foltokat és a port is” – mutat rá a technológiáról megosztott videóban az Nvidia. „A neurális modellünk képes megőrizni ezeket a komplex anyagtulajdonságokat.”
Ha a videó összehasonlító képein megnézed a referenciát, vagyis az eredeti textúrát, akkor az RTNAM-mal újraalkotott („Our work”) eredmény valóban döbbenetes – az meg egyenesen hihetetlen, hogy ez a szintű részletesség ilyen hatékonyan létrehozható. A technológiáról írt tanulmány olyan adatokat mutat be, amelyek szerint a fejlesztők minél több anyagot adnak egy jelenethez, annál inkább állandó marad a renderelési idő. Ez a teljesítményjavulás akár
24-szer gyorsabb is lehet, mint a hagyományos árnyalások használata, szóval akár ez, az RTNAM lehet a következő DLSS-szerű áttörés a játékgrafikában.
A neurális hálózatok beillesztése a renderelési folyamatba izgalmas és úttörő lépés. Ilyen eredményekkel egyértelmű jel, hogy az AI a valós idejű grafika kulcsfontosságú részévé válik a jövőben. Ha másért nem is, a jövőbeni játékokban a sugárkövetés jobb minőségű lesz és lényegesen gyorsabban fog futni.
Milyen hatást ér el a review bombing? Ez az egyetlen eszközünk?