Ez a gáz, nem a faláb! - A Rockstar a saját játékainak kalózverzióját árulta
Kiderült, hogy azért fut vállalhatatlanul szarul néhány hivatalos boltban megvásárolt Rockstar-játék, mert valójában a kalózverziókat árulták.
Kiderült, hogy azért fut vállalhatatlanul szarul néhány hivatalos boltban megvásárolt Rockstar-játék, mert valójában a kalózverziókat árulták.
Kiderült, hogy azért fut vállalhatatlanul szarul néhány hivatalos boltban megvásárolt Rockstar-játék, mert valójában a kalózverziókat árulták.
2023.09.07. – A játékfejlesztők nem szeretik a kalózokat. Ez egy tény. A kiadók még annyira sem szeretik a kalózokat. Ez egy másik tény. És hogy miért kell ezt ennyire és külön hangsúlyozni? Nos, azért, mert mint a napokban kiderült, a moddereket hobbiból terrorizáló Take Two-Rockstar Games páros a saját játékaiknak a kalózverzióját árulta a hivatalos felületeken.
Nem, nem azokat, amik ott pihentek a saját szervereiken, hanem azokat, amiket bárki letölthet magának az nCore-ról, vagy a Pirate Bay-ről.
Erre egy Vladim M nevű szaki mutatott rá, aki bizonyítékokkal illusztrálta, hogy a Rockstar 2010-ben a warez Manhuntot töltötte fel a Steamre, ami azért kellemetlen, mert a beépített másolásvédelem akkor is működésbe lép, ha valaki tisztesen kifizette a program árát. A steames Manhunt azóta is játszhatatlan, mivel a Rockstar arra sem vette a fáradtságot, hogy legalább egy patch-csel megpróbálja orvosolni a problémát, amit okozott. Pedig nagyon sokan panaszkodtak a kultjáték játszhatatlan állapotára.
Sok-sok év után most derült csak ki, hogy ugyanez volt a helyzet az eredetileg 2003-ban megjelent Midnight Club II-vel is, aminek szintén a kalózmásolatát rakták a Steam kirakatába. A versenyjátékot ugyan 2018-ban eltávolították a Valve boltjából, de egy ismeretlen hiba miatt 2021-ben egy rövid ideig újra megvásárolhatóvá vált. Nyilván sokan azonnal ráugrottak, nem kevés pénzzel töltve meg a Take Two perselyét, de mint kiderült, nagy kár volt érte:
bizony a steames Midnight Club II sem az eredeti példány volt.
Természetesen ez is csak azért derült ki, mert valaki valamiért (de tényleg, miért?) úgy gondolta, ránéz a mappájában lévő játék fájljaira. Nem kellett sokat kutakodni, hamar megtalálta a Razor 1911 warezcsapat szignóját, ami voltaképp lebuktatta a Rockstart: már megint egy feltört játékot árultak.
OH FOR CHRIST’S SAKE https://t.co/y9jLN61VOf pic.twitter.com/vx8yDcz1B3
— Silent (@__silent_) September 3, 2023
Nos azért, mert nem az. A játékok feltört verziói olyan kódokat is rejthetnek, amik eredetileg nem voltak benne – nyilván nem baráti szándékkal, vagy épp fordítva: olyan sorok is hiányozhatnak belőle, melyeket eredetileg tartalmazott. A lényeg, hogy ha valaki belenyúl, akkor nagy eséllyel nem úgy fog futni bizonyos platformokon, mint kellene: ritkább esetben javulhat a játék teljesítménye, de gyakrabban fordulnak elő problémák – mint például összeomlások, eltűnő mentések, ilyen-olyan bugok stb.
Valami hasonló történt a Manhunttal is, amiben grátiszban ott pihen egy másolásvédelem is, illetve ez volt a helyzet a Steamen megvásárolt Midnight Club 2-vel is, ami éppen a Steam DRM-je miatt futott különösen rosszul néhány Windows-rendszeren. A problémát nyilván nem orvosolták, már csak azért sem, mert a játékot levették, így legfeljebb csak azok nyomorogtak, akik korábban megvásárolták.
A GTA VI-ot kalapáló, hackerekkel viaskodó, moddereket bírósággal fenyegető Rockastar Games minderre csak széttárja a karját, így valószínűleg sosem kapunk választ a miértekre. Pedig illene, hiszen a crackelt Manhuntot annak ellenére is változatlanul árulják a Steamen, hogy már 13 éve kiderült a turpisság. De legalább már a Midnight Clubbal senki nem rúgja meg a bokáját.
Külön érdekesség, hogy az 1985-ben alapult Razor 1911 kalózbanda 2012 körül feloszlott, azóta nem is törnek fel játékokat.
10 dolog, amiben teljesen eltér a One Piece anime az eredeti mangától