A Ubisoft a Star Wars Outlaws gyenge teljesítménye miatt állítólag arra kérte a Valve-t, tiltsa le a SteamDB-t, hogy ne lehessen látni a játékosok számát.

2024.11.27. – Ahogy azt mindenki tudja, az olyan oldalak, mint a SteamDB nagyon nagy segítség tud lenni, amikor PC-re szeretnénk játékot venni. Az ott látható adatokból ugyanis egyértelműen látszik, hogy hányan játszanak az adott címmel, ergo mennyire köti le a tömegeket. Azokat a játékokat, ahol nagyon alacsony a szám, egyérteműen sikertelennek lehet nevezni. A Ubisoft belső forrásai szerint a vállalat aggódik amiatt, hogy ez az átláthatóság lehetővé teszi a játékosok, a sajtó és a befektetők számára, hogy könnyen ezen adatok alapján értékeljék a játékokat, ami negatívan hathat a vállalat megítélésére és a befektetői kapcsolatokra. Szóval megpróbálták leállíttatni.

A Ubisoft megőrült?

Mára már egyértelmű, hogy a Star Wars Outlaws nem felelt meg az Ubisoft elvárásainak, mivel a játék az első hónapban körülbelül 1 millió példányban kelt el, szemben a várt 5 millióval. A játékkal a Steamen nagyon kevesen játszottak: az egyidejú játékoscsúcs a megjelenési hétvégén mindössze 2.492 volt.

Válaszként az Ubisoft és más cégek állítólag arra akarják kérni a Valve-re, hogy korlátozza az API-k hozzáférését, amiket olyan szolgáltatások használnak, mint a SteamDB vagy a Steam Charts, hogy megakadályozzák a teljesítményadatok láthatóságát. Fontos megjegyezni, hogy ezek a hírek bennfentes információkon alapulnak, és a Ubisoft vagy a Valve hivatalosan nem erősítette meg ezt. Az eset azonban rámutat a kiadók azon törekvésére, hogy irányítsák a közvéleményt, miközben a játékosközösség továbbra is átláthatóságot követel a játékok teljesítményére és aktivitására vonatkozóan.

A FandomPulse Substackon megjelent, bennfenteseket idéző bejegyzés szerint a Ubisoft „más vállalatokkal” együtt azt szeretné, ha a Valve letiltaná vagy korlátozná az olyan eszközök által használt API-kat, mint a SteamDB és a Steam Charts. A Ubisoft bennfentesei szerint ez közvetlen válasz a Star Wars Outlaws sikertelenségére.

Szóval a Ubisoft és más kiadók is azt szeretnék, hogy ne tudjunk arról, hányan játszanak az adott játékkal és mennyit. Nyilván ez egyszerűbb megoldás, mint olyan játékot készíteni, amivel tényleg sokan szeretnének játszani. Reméljük, hogy a kérésük sosem fog teljesülni.

Ezt láttad?

Hogy az Istenbe került egy SEGGkép a Halo 2-be?

×