Hosszas várakozást követően a minap megjelent végre a STALKER 2: Heart of Chornobyl, ami a problémás rajtja ellenére is egy méltó folytatás lett.

2024.11.20. – Nem kevesebb, mint 15 év telt el az utolsó STALKER-játék megjelenése óta, ezért némileg érthető, hogy a STALKER 2: Heart of Chonobylt hatalmas várakozás és beleprojektált elvárás előzi meg. A fejlesztés körülményei miatt még nagyobb figyelem irányult a kultjáték folytatására, mint egyébként: a GSC Game World ukrán fejlesztői az orosz invázió hatására óvóhelyekről, ideiglenes szállásokról voltak befejezni a sok-sok éve készülő FPS-üket, többen pedig a fronton haltak hősi halált – ami egészen biztosan rányomja a bélyegét a játék megítélésére.

De eljött a november 20-a, a STALKER 2-t pedig mától mindenki töltheti és játszhatja, aki teljes áron megvette PC-n vagy Xboxon, esetleg előfizetett a Game Pass Ultimate-re, aminek kínálatából szintén első napján elérhető. Ezzel együtt pedig már élesedtek az első kritikák és vélemények is, melyek meglehetősen változatos képet festenek a poszt-apokaliptikus Zónába való visszatérésről.

Kritikai körkép:

  • PC Gamer – 83/100
  • GameRant – 9/10
  • TheGamer – 3/5
  • GamesRadar+ – 3/5
  • GameSpot – 8/10
  • DualShockers – 7/10
  • Digital Trends – 2/5
  • Daily Mirror – 4/5
  • Dexerto – 3/5
  • Press Start – 6.5/10
  • Checkpoint Gaming – 7/10
  • CGMagazine – 6/10
  • GamingBolt – 9/10
  • Stevivor – 5/10
  • Gamersky – 8/10
  • SECTOR – 9/10
  • IGN Spain – 9/10
  • Tom’s Hardware Italia – 8.5/10
  • Ataria – 79/100
  • XboxEra – 8.4/10
  • AltChar – 70/100

A legtöbb kritikus teljes egyetértésben jelenti, hogy a STALKER 2 atmoszférájában, történetében, játékmenetében és látványvilágában egy tökéletes folytatás – olyan, amilyenről egy STALKER-ősrajongó mindig is álmodott. A legtöbb kritika – és emiatt alacsony pontszám – a játék technikai állapotának szól, ami még a megengedőbbek szerint is eléggé problémás. A STALKER 2 tele van buggal, teljesítmény ingadozással, és megannyi optimalizálatlanságból eredő hibával, melyeket valószínűleg a következő hónapokban javíthatnak. Viszont így, ebben az állapotában korai volt kiadni, és bár közel sem beszélhetünk Cyberpunk 2077-féle állapotokról, de a csalódások elkerülése végett érdemes lehet még minimum pár hetet várni a Zónába való visszatéréssel.

Itt pedig fontos még egyszer kiemelni a GSC Game World különösen embert próbáló fejlesztési körülményeit, amely miatt érdemes empatikus türelemmel lenni. A november 20-ai megjelenést úgy gyanítom a Microsoft erőltette, aminek a sorban álló nagy játékmegjelenései miatt (Indiana Jones, Avowed – amit például emiatt kellett elhalasztani) és a STALKER 2 Game Pass-ba való bevásárlása miatt valószínűleg nem fért bele egy újabb halasztás. Így viszont maradt a megjelenés utáni javítás, amihez a játékosok mára sajnos hozzászokhattak. És itt azt is hozzátehetjük, hogy az első STALKER is hasonlóképp indult, majd vált később kultjátékká. Amennyiben a GSC csapata kifésüli a technikai gubancokat, akkor a STALKER 2 is hasonló piedesztálra állhat majd.

 


Bódi Dániel

Ezt is olvasd el:

Elkészült és ingyen nézhető az első élőszereplős Batman of the Future film

×