A The Day Before fejlesztői most ChatGPT-vel próbálnak játékot csinálni
A The Day Before fejlesztője, a Fntastic elismerte, hogy legújabb játéka mesterséges intelligencia felhasználásával készül.
A The Day Before fejlesztője, a Fntastic elismerte, hogy legújabb játéka mesterséges intelligencia felhasználásával készül.
A The Day Before fejlesztője, a Fntastic elismerte, hogy legújabb játéka mesterséges intelligencia felhasználásával készül.
2024.11.19. – Szerintem senkinek nem kell bemutatni már a The Day Before fejlesztőit, akiknek tulajdonképpen az elmúlt évek legnagyobb videojátékos botrányát és egyben átverését köszönhetjük. Röviden annyi történt, hogy mutattak egy fantasztikusnak ígérkező játékot, végül sokan megvették, és nagyon nem azt kapták, amit szerettek volna. Mintha vennél egy új elektromos autót és végül kihoznak egy műanyag játék-dömpert. A Fntastic csapata azonban nem adja fel, továbbra is játékokat fejlesztenek, nagyon kevés sikerrel.
A Fntastic a The Day Before botrány után egy picit eltűnt, majd visszatértek és kértek még egy esélyt. Bemutatták az az Escape Factory-t, amihet Kickstarts gyűjtés indult. Nem jött össze, mivel alig páran adtak rá pénzt, érthető okokból. Aztán jött az ITEMS projekt, aminél már a játékosokat (akik persze már egyszer átvertek) kérték meg, hogy egy verseny keretében építsenek pályákat a címükhöz. Úgy tűnik azonban, hogy ez sem jött össze: most ugyanis munka helyett inkább az AI felé fordulnak.
A Fntastic abban a reményben, hogy haladhat egy picit az új játékával, ismét kivívta a közösség haragját azzal, hogy generatív mesterséges intelligencia segítségével épít játékot. Ahogy arról a TheGamer beszámolt, a Fntastic egyik fejlesztője a hivatalos Discord szerveren azt írta: a csapat a ChatGPT-t használta, hogy karakterbiókat készítsenek a készülő prop hunt játékhoz, az ITEMS-hez. A stúdió ezt azután jelentette be, hogy a közösségtől kértek be pálya-terveket a címhez, szóval ezt a munkát is megspórolták. Az Fntastic persze nem az első stúdió, ami AI-t használ, de talán a legtöbben nem erre, hanem mondjuk munkafolyamatok gyorsítására. Nyilván a játékosoknak nem igazán tetszik, hogy gamereket ingyen dolgoztatnak és kreatív munka helyett az AI chatbothoz fordulnak.
A cég azonban továbbra is kitart amellett, hogy nagyon szeretnek játékokat készíteni, és a lehető legjobb minőséget szeretnék nyújtani. A kérdés az, hogy az ITEMS elég meggyőzző lesz-e ehhez.