Hisszük, ha látjuk, de a GTA VI kiadójának legelső embere szerint kár aggódni az Xbox Series S-es portért, az kiválóan fog sikerülni.

2024.11.07. – A Take Two minap megejtett negyedéves eredménybeszámolója nem csak azért lehetett érdekes, mert újfent kiderült, hogy istentelen mennyiségben talált és talál a mai napig játékosára a GTA V, hogy 6 évvel a megjelenése után is eladási toplistás a Red Dead Redemption 2, vagy, hogy a GTA Online és a GTA+ szolgáltatással is egészen nagyot kaszált a kiadó, hanem mert a játékosok számára is fontos kérdésekkel is zaklathatták a vállalat vezetőjét, Strauss Zelnicket.

Válaszaiból például kiderült, hogy bár a Borderlands-filmadaptáció minden téren csalódást okozott, de összességében elég jót tett a játékok eladásainak – amiből azt szűrték le, hogy egy sorozat és/vagy film, melyek a T2 sikerjátékain alapulnak, legyen jó vagy rossz, számukra kedvezően hathat. Magyarul könnyen előfordulhat még a jövőben, hogy láthatunk más játékaikból is adaptációkat – remélhetően azok már sokkal jobban is fognak elsülni. De ezt is talán az unalmasabb beszélgetések közé lehetne sorolni, a kérdezz-felelek legizgalmasabb része viszont az volt, amikor Clay Griffin, a MoffetNathanson elemzője bedobta az 50 milliós kérdést:

problémát jelent-e az Xbox Series S a Grand Theft Auto VI konzolos optimalizálásában?

 

A felvetés nem csak azért jogos, mert sokan már azért is aggódnak, hogy a GTA VI a kurrens generációs alapkonzolokon is komoly kompromisszumok árán fog csak futni (bár emiatt butaság remegni – lásd a GTA V-öt Xbox 360/PS3 gépeken), de a Series S a Rockstar sikervárományosánál jóvalta kisebb volumenű játékok fejlesztőit is megizzasztja. Éppen emiatt a stúdiók nem is nagyon kedvelik a Microsoft pénztárcabarát, ámde gyengécske hardverét, melyen szinte csoda, hogy a legújabb megjelenésű címek egyáltalán elindulnak.

Zelnick azonban hamar elhessegette az aggodalmakat, és gyakorlatilag kijelentette, hogy a GTA VI tökéletesen fog futni a generáció legesleggyengébb konzolján is:

„Nézd, mi azokat a platformokat támogatjuk, ahol a fogyasztóink vannak, és amíg ott vannak, addig megtaláljuk a módját annak, hogy a különböző technológiai szintek és nehézségek ellenére támogassuk azokat. A kiadónk nagyon jó ebben. Nem igazán aggódom emiatt. Soha nem feszengtem azon, hogy a hardverek merre tartanak. Sokszor elmondtam már az évek során, hogy nem aggódom olyan dolgok miatt, amikre nulla ráhatásom van. Másodszor pedig azért, mert hiszek a közönségben. A közönség meg fog találni, ha nagyszerű tulajdonságaid vannak, ezért nekünk csak arra kell figyelnünk, hogy lehetőleg többféle platformon legyünk jelen.”

– majd azt is hozzátette, hogy úgy látja, a PC-s ökoszisztéma egyre közelebb kerül a konzolos üzletághoz, amit nem egy nehéz dolog megfelelően támogatni. Persze megválogatják, hogy milyen platformokat támogassanak, hiszen, ha valahol nem elég nagy az elérhető közönség, akkor nekik sem fogja megérni azt a szenvedést és anyagi ráfordítást, amit az optimalizáció jelent.

Ezek szerint az Xbox Series az elhúzó PS5, és a csökkenő eladások ellenére is egy fontos célplatform a Take Two és a Rockstar számára is. Zelnicknek pedig abban valóban igaza van, hogy kiváltképp a Rockstarnál nagyon értenek az optimalizáláshoz, hiszen annak idején hasonlóképp hihetetlennek tűnt, hogy a GTA V élvezhetően elfusson az eredetileg 2005-2006-ban megjelent hardvereken, de aztán csak sikerült összehozniuk egy döbbenetesen tökéletes portot – majd egy még annál is jobb újgenerációs (Xbox One/PS4) kiadást. De majd 2025-ben úgyis minden kiderül.


Bódi Dániel

Ezt is olvasd el:

Döbbenetes grafikai tuningot kapott a PC-s Red Dead Redemption, ingyen

×