Összehasonlító videón csodálhatjuk meg, hogyan nézett ki régen, és hogyan fog festeni a jövőben a Halo-széria.

2024.10.14. – Néhány nappal ezelőtt a Microsoft bejelentette a Halo történetének talán legfontosabb állomását: a széria Unreal Engine 5-re vált, ezzel együtt pedig a 343 Industries is nevet vált: mostantól Halo Studios-ként működnek tovább, ezzel is jelezvén, hogy Redmondban még sokáig terveznek Master Chieffel és a sci-fi univerzumával.

A játékmotor-váltás azért jelentős, mert a Halo Infinite – bár nem volt egy rossz játék, de – igazán semmilyen téren nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Sem játékmenetében, sem látványvilágában nem hozta azt a szintet, amit a rajongók és az Xbox Series tulajdonosok elvártak volna; elvégre a játéknak az újabb konzolokkal együtt kellett volna megjelennie 2020-ban, de a csalódást és egy last-gen játék érzetét keltő játékmenet bemutatók miatt végül egy évvel meghosszabbították a munkálatokat.

Videojáték -> Esport -> Fogadás. Tippelj meccsekre és nyerj az Unibeten kockázat nélkül! 20 000 Ft sportfogadás bónusz + 60 ingyen pörgetés! Regisztrálj! (x)

Mindennek egyik fő oka a kifejezetten az Infinite-hez fejlesztett Slipspace Engine problematikussága és komoly technikai-technológiai hiányosságai – aminél az Unreal Engine 5 nemhogy sokkal fejlettebb, sokrétűbb és támogatottabb, de az arra való átállással nem kevés (motorfejlesztési) munkától szabadítja meg a Halo Studios csapatát, ami így minden energiáját és figyelmét a játékmenetre koncentrálhatja.

Ezt prezentálandó a Halo Studiosnál már el is készítettek egy UE5-ös látványtervet (Project Foundry) a Halo 3 karaktereivel és környezeti elemeivel, amellyel a várható látványt hivatottak bemutatni. Jóllehet ehhez jobb lett volna az idén 17 éves klasszikusnál az időben „kicsit” közelebb álló Infinte-et választani inkább, hiszen úgy is kijönnének a(z igen egyértelmű) különbségek – de mit lehet tenni, legalább már azt láthatjuk, hogyan fog festeni a következő Halo-játék. A válasz erre: döbbenetesen pazarul, soha jobban!

A stúdiónál 1:1 alkották újra a választott Halo 3-as diorámát, amiről aztán az összehasonlító videóiról híres ElAnalistaDeBits vetett össze, így már egymás mellett direkt is látható, hogy honnan hová tart a Halo-sorozat. Ha viszont nagyon, nagyon, nagyon, nagyon őszinte akarok lenni azt mondanám, hogy a Halo Infinite-nek közel így kellett volna kinéznie a 2021-es megjelenésére – de nem mondom, mert ennyire azért én sem vagyok keserű.

 


Bódi Dániel

Ezt is olvasd el:

Így került egy kép a fejlesztő meztelen seggéről a Halo 2-be

×