Megszólalt az eredeti Silent Hill 2 rendezője - ezt gondolja a remake-ről
Masashi Tsuboyama végre nyilatkozott a széles körben ma megjelenő, felújított Silent Hill 2-ről. Megvan a véleménye az egyelőre jól értékelt címről.
Masashi Tsuboyama végre nyilatkozott a széles körben ma megjelenő, felújított Silent Hill 2-ről. Megvan a véleménye az egyelőre jól értékelt címről.
Masashi Tsuboyama végre nyilatkozott a széles körben ma megjelenő, felújított Silent Hill 2-ről. Megvan a véleménye az egyelőre jól értékelt címről.
2024.10.08. – A Silent Hill 2 eredeti rendezője, Masashi Tsuboyama izgatottságát fejezte ki a közelgő túlélő-horror remake kapcsán, ami széles körben ezen a napon válik elérhetővé PS5-re és PC-re. A játékot a lengyel Bloober Team fejlesztette. Hozzájuk eddig olyan címek kötődtek, mint a The Medium, a Layers of Fear vagy a Blair Witch. Szóval a horror kisujjban van, ez biztos. Az eredeti 2001-es játék fix kameranézetétől eltérően az új változat egy váll feletti nézőpontot alkalmaz. Éppen ez az, ami a legjobban felkeltette Tsuboyama érdeklődését. Az egykori fejlesztő az X-en osztotta meg gondolatait erről az újításról. Kiemelte, hogy ez az egyik fő oka annak, hogy izgatottan várja a játékot.
About Silent Hill 2 remake🟥
Games and technology are constantly evolving, resulting in significant differences in constraints and levels of expression.
This is a common issue with media arts in general, but it is not easy to maintain and appreciate the environment of the time.— 坪山 優史/Masashi Tsuboyama (@tsuboyama2024) October 4, 2024
„A játékok és a technológiák folyamatosan fejlődnek, ami jelentős különbségeket teremt a korlátokban és a kifejezés szintjeiben. Ez általános probléma a médiaművészetek terén, és nem is könnyű fenntartani, illetve elismerni egy adott korszak körülményeit” – magyarázta, megjegyezve: „úgy gondolom, a remake értéke abban rejlik, hogy egy új generáció is játszhat vele. Alkotóként emiatt nagyon boldog vagyok. 23 év telt el! Még ha valaki nem is ismeri az eredetit, a remake-et úgy élvezheti, ahogy van. Az, hogy jó vagy rossz, nem befolyásolja az eredetit.”
Tsuboyama különösen fontosnak ítélte a kamera nézőpontjának változását: „a játszható kamera változása jelentős hatással van sok mindenre, például a harcra, a pályatervezésre, a művészeti alkotásokra stb. Bár a történetre gyakorolt hatása viszonylag kicsi, a játékélményben nagy változást hoz.” Bevallotta: „én nem voltam elégedett a 23 évvel ezelőtti kameramegoldással. A mélységet és a szöget a feldolgozási terhelés korlátozta. Folyamatos kemény munka volt, ami nem mindig térült meg. De ez volt a korlát.”
A váll feletti kameraállás az egykori rendező szerint valóságosabb érzetet kelt: „ez a nézet sokkal jobban hozzáad a realizmushoz. Egyszóval, alig várom, hogy kipróbálhassam az új, még inkább magával ragadó Silent Hill 2 remake-et!!!”. Egyelőre úgy tűnik, nem csak Tsuboyama lelkes: az új játékot a kritikusok is kedvezően fogadták: a Metacritic oldalán eddig 87 (PS5) és 86 (PC) ponton áll.
Kitört a Halloween: ilyen horrorjáték-felhozatallal vár az október