Az Xbox elnöke elmagyarázta, miért jött létre a Game Pass
Sarah Bond, az Xbox gaming elnöke elég egyértelmű választ adott arra, hogy mi szükség volt a Game Pass szolgáltatás létrehozására.
Sarah Bond, az Xbox gaming elnöke elég egyértelmű választ adott arra, hogy mi szükség volt a Game Pass szolgáltatás létrehozására.
Sarah Bond, az Xbox gaming elnöke elég egyértelmű választ adott arra, hogy mi szükség volt a Game Pass szolgáltatás létrehozására.
2024.10.04. – 2017-ben az Xbox eléggé átalakította és megrengette a játékipart a Game Pass szolgáltatás elindításával. Ez volt ugyanis az első előfizetéses szolgáltatás, amivel olcsó havidíjért több száz játékhoz férhettünk hozzá. Az üzleti modell annyira bevált, hogy azóta a Nintendo és a PlayStation is elindította saját változatát. Az tehát biztos, hogy a Game Pass eléggé nagy hatással volt a játékiparra, miközben a Microsoftnak is segített az előrelépésben. De hogy valójában mi volt mögötte a gondolat, és a Microsoft milyen céllal hozta létre a szolgáltatást, arra most a cég maga adott választ.
A Bloombergnek adott interjújában Sarah Bond, az Xbox elnöke érdekes dolgokat mondott a Game Passról, többek között arról, hogy mi volt a motiváció az elindításában.
„Ha mi nem tesszük meg, valaki más fogja megtenni” – mondta Sarah, utalva arra, hogy a Microsoft vállalta a kockázatot, hogy feladja hagyományos üzleti terveit. Szerették volna még a versenytársak előtt elindítani a szolgáltatást, hogy ők legyen az elsők. Ez végülis bejött. Később rájöttek, hogy a szolgáltatásnak összetett pozitív hatása van, mivel a játékok összértéke a szolgáltatáson belül növekszik az idő múlásával… szemben egy adott termék hagyományos bolti értékével. És ez valóban igaz volt a Microsoft esetében; a Game Pass egy milliárd dolláros előfizetéses szolgáltatás, ahol a felhasználók nem birtokolják a tartalmakat, hanem egy bizonyos időre bérlik őket. Állítólag ez egy nyereséges vállalkozás, és hozzájárult a Microsoft gaming üzletágának növekedéséhez. A Microsoft reményei szerint a Game Pass 2030-ra 8 milliárd dolláros bevételt érhet el, részben a cloud gamingnek köszönhetően.
Persze a Game Pass nem tökéletes, hiszen van egy olyan hatása, hogy a felhasználók inkább a Game Pass előfizetést választják (nyilvánvalóan anyagi okokból), minthogy tényleg megvegyenek egy játékot. A játékeladásokra tehát nyilvánvalóan hatása van, amit az Xbox most érzékel is. Ettől függetlenül összességében a Game Pass pozitívum lépés volt a Microsoft számára, főleg, hogy ez egy szolgáltatás-központú vállalat. 2024 februárjában 34 millió előfizetője volt a szolgáltatásnak, ami alapján úgy tűnik, hogy a Game Pass terjeszkedésének nincs határa, bár annak nem mindenki örült, hogy a havidíjakat nemrég megemelték.
Az Xbox egészére vonatkozóan persze nincsenek nyilvános adatok, így nehéz megmondani, hogy a vállalat most hol tart, de Sarah Bond elismerte, hogy az Xbox kihívások előtt áll a bevételnövelés szempontjából. Az Activision Blizzard 70 milliárd dolláros felvásárlását követően a Microsoft igazgatótanácsa, Amy Hood pénzügyi igazgató és Satya Nadella vezérigazgató rajta tarja a szemét az Xboxon. De ahogy Phil Spencer mondja, az Xbox egy növekvő és nyereséges üzletág.
A Ubisoft 7 főbűne, amit valaha elkövetett a játékosokkal és saját magával