Történetének egyik leghasznosabb funkcióját kapta meg a Fortnite
Az Epic Games megoldotta azoknak a szülőknek a legnagyobb problémáját, akik sehogyan sem tudják kirobbantani a gyereket a Fortnite elől.
Az Epic Games megoldotta azoknak a szülőknek a legnagyobb problémáját, akik sehogyan sem tudják kirobbantani a gyereket a Fortnite elől.
Az Epic Games megoldotta azoknak a szülőknek a legnagyobb problémáját, akik sehogyan sem tudják kirobbantani a gyereket a Fortnite elől.
2024.10.02. – Szögezzük le már így az elején: a Fortnite-tal nem csak gyerekek játszanak! Habár szokás ezzel élcelődni a közösségi média méltán toxikus komment felületein, de nem sok igazságot találni benne – pláne, hogy a battle royale mód eleve 7 éve létezik, azóta pedig eléggé megnőttek az akkori 10-12 évesek, is.
Persze az Epic Games mindig megtalálja a módját, hogyan tegye változatlanul népszerűvé a Fortnite-ot a fiatalabb közönség körében – erre pedig a Minecrafton kívül nem sok hasonló példát találnánk. Kétségtelen hát, hogy a Fortnite-nak – ha nem is kizárólagosan, de – hatalmas bázisa van az alig tizenévesek között, ami a fejlesztőknek jó, a szülőknek – és a gyerekeknek – már annál kevésbé.
Egyrészt a Fortnite mikrotranzakciós rendszere egy gigantikus pénztemető: költhetünk előfizetésre, amivel mindenféle cuccot, battle passt, na meg a megújuló előfizetéssel fejleszthető skint kapunk, de fizethetünk külön a battle passért is, vásárolhatunk zenéket, táncokat, emote-okat, felszereléseket, kinézeteket, autófestéseket, meg sok-sok más szirt-szart. A gond ezzel, hogy a fejlesztők mindenféle kifogásolható pszichológiai trükköt bevetnek, hogy szórjuk a pénzt – ami aztán azt eredményezi, hogy alig, vagy egyáltalán nem fogják abbahagyni a Fortnite-ozást a játékosok, hiszen ahhoz már túlságosan sok pénzük áll benne.
Érdemes is utána nézni, mit jelent a Concorde-effektus, amivel a szülők leggyakrabban a Fortnite elől kirobbanthatatlan gyerekek formájában találkoznak. Nem gondoltam volna, hogy erre látunk majd megoldást pont az Epic Games részéről, pedig így történt: a vállalat valójában egyre nagyobb figyelmet fordít a szülői felügyeleti eszközökre és funkciókra, mint
és most ehhez csatlakozik az új időkorlát beállítás, ami a Fortnite történetének egyik leghasznosabb funkciójának tűnik (a többi szülői felügyeleti eszközzel együtt). Ez a funkció pontosan azt tudja, amit a neve is sugall: a szülők egyszerűen beállíthatják, hogy a gyerekük az epices profiljával pontosan mennyit játszhat egy nap, vagy egyhuzamban a Fortnite-tal – ami azért is hasznosabb, mint az egyszerű eszközkorlátozás (pl. a PS vagy Xbox használatát szabályozzuk), mert így a csemete semmilyen másik eszközzel nem tudja kicselezni az időlimitet.
A Fortnite szülői időkorlátozásával pedig nem csak egy szimpla keretet szabhatunk meg, amit lejátszhat, hanem azt is meghatározhatjuk, hogy pontosan mikor: mettől és meddig játszhat egyáltalán a gyerkőc. A szigorúbb szülők akár azt is beállíthatják, hogy a gyerek kérhet-e egyáltalán több játékidőt, avagy sem – erről a megengedőbbek azonnal értesítést kapnak, ahol engedélyezhetik az extra perceket. Mindemellett statisztika is készül arról, hogy mennyi időt töltöttek el összesen a gyerekek egy napon/egy héten a Fortnite-ban, így eszerint tudnak módosítani a megbeszélt kereteken.
Arra viszont nem tudok pontos válasszal szolgálni, mi történik akkor, ha az időlimit éppen egy meccs közben jár le: kidobja-e a gyerekeket kérdés nélkül, esetleg felajánlja az időkérés lehetőségét, vagy épp hagyja lemenni a kört, és csak utána korlátozza a játékhoz való hozzáférést?! Bármelyik is legyen, a gyerekek nem fognak neki örülni…
Milyen volt az első magyar weboldal? És az első magyar kereső?