Elindult a WoW: The War Within első szezonja - Ezekre érdemes figyelni
Megérkezett a WoW új kiegészítőjének első szezonja, amiben temérdek tartalomra vethetjük rá magunkat. Szerintünk ez a jó irány!
Megérkezett a WoW új kiegészítőjének első szezonja, amiben temérdek tartalomra vethetjük rá magunkat. Szerintünk ez a jó irány!
Megérkezett a WoW új kiegészítőjének első szezonja, amiben temérdek tartalomra vethetjük rá magunkat. Szerintünk ez a jó irány!
2024.09.11. – Folytatja reneszánszát a World of Warcraft, a nagysikerű MMORPG pár hete megkapta legújabb kiegészítőjét, ami végre tényleg olyan lett, amire a rajongók büszkék lehetnek. Az elmúlt években finoman szólva is hullámzó volt a WoW megítélése. A Legion kiegészítőt egyöntetűen szerette a közösség, ám a Battle for Azeroth kemény startja nem tudta megtartani a hype-ot és összességében felejthetőre sikerült. A Shadowlands papíron jól hangzott, ám végül mind játékmenet, mind a háttértörténet terén hatalmasat hasalt, s talán a díjnyertes széria legrosszabb „epizódja” lett. Ezt valószínűleg a Blizzard is érzi, ugyanis szinte minden komolyabb promóciós anyagból kihagyják a túlvilági kalandot és annak kulcsszereplőit. A Dragonflight hosszú idő után az első olyan kiegészítő volt, ami ismét tudta sugározni magából a „wowos életérzést”, s úgy tűnt a fejlesztők és írók visszataláltak a megfelelő útra.
Hatalmas nyomás nehezedett a Blizzardra, ugyanis a The War Within egy komoly vízválasztónak számított. Vagy tényleg van jövője a játéknak, mert a fejlesztők tényleg ráéreztek ismét arra, hogy mi kell a népnek, vagy a Dragonflight csak egy „mázli” volt és még mindig lejtmenetben a WoW-projekt. Az Activision Blizzard biztosra ment, visszahozták a World of Warcraft egyik legnagyobb kreatív koponyáját, Chris Metzent, valamint bejelentették, hogy az új kiegészítő igazából egy trilógia első felvonása lesz. Ezzel megkerülve azt a hatalmas hibát, hogy ismét egy elnagyolt, igazából fel nem épített konfliktust kelljen végig élnie a nagyérdeműnek.
Az első hetek tapasztalataiból pedig az látszik, hogy a World of Warcraft tényleg jó helyzetben van, legalábbis most még mindenképp. A történet kiváló, a karakterek megfelelően vannak kezelve, adott egy titokzatos, ámde hihetetlenül erős gonosz, kinek a fenyegetése ezúttal tényleg „valósnak” tűnik, arról pedig nem is beszélve, hogy az új területek is magával ragadók, s tele vannak élettel.
Ám egészen eddig „csak” fejlesztgethettük karaktereinket és óvatosan kerülgethettük, hogy mivel is szolgál a The War Within első szezonja. Ma viszont teljes erejéből elrajtolt a kiegészítő, megnyitotta kapuját az első Raid, ráadásul a teljesen új Delve játékmód is játszhatóvá vált teljes egészében. Hirtelen annyi minden vált elérhetővé, hogy nehéz lehet eligazodni a játékon, pláne akkor, ha teljesen új az illető, vagy régi motoros és visszatérőnek számít. Szerencsére sok képviselővel találkozni mindkét kategóriából, ami szintén azt jelzi, hogy jó úton halad a játék.
Az új WoW szezonban számtalan dolgot tehetünk. Elmehetünk Raidelni, pörgethetjük csapatban a Mythic instákat, vagy a mélyére nézhetünk az új Delve-eknek. Teljesen mindegy, hogy végeredményben melyik a cél, én azt ajánlom mindenkinek, hogy a Delve-ekkel kezdje a szintezést. Ezek körülbelül 15 perces insták, amik 1-től 11-es szintig skáláznak. Minél nehezebb egy Delve, annál jobb jutalmat ad. Sajnos az alap reward nem karcolja a plafont, ám minden nap kapunk négy úgynevezett Bountiful Delve-et, aminek a végén extra minőségű jutalmat kapunk, ha van a zsebünkben egy Coffer Key. Ezeket a kulcsokat napi, vagy heti küldetésekért kapjuk, s ha az ember eddig aktív volt, most körülbelül 13-15 ilyennel kellene rendelkezni. A jutalmak terén Tier 8-on a legkifizetődőbb a Delve-ezés, ha teljesítünk egy nyolcas szintű Bountifult. Ebből ugye naponta négyet lehet teljesíteni, de Normal Raid-szintű, vagy annál jobb minőségű cuccokkal gazdagodhatunk.
A szezon elején nincsen ennél jobb időbefektetés, gyorsan lehet haladni és könnyű geart szerezni. Ráadásul ettől a szezontól kezdve a Great Vault kínálatába nem a PvP, hanem a Delve-ek és a World Questek számítanak bele a Raidek és Dungeon-ök mellett, vagyis ha szorgosak vagyunk, további értékes jutalommal gazdagodhatunk minden héten.
Mivel még nem nyíltak meg a Mythic+ lehetőségek, így egyértelműen a Normal és a Heroic Raid teljesítése a másodlagos célpont a nyitóhéten, Dungeon-ök terén él a daily lock, vagyis egyetlen instát csak egyetlen egyszer csinálhatunk meg naponta Mythic nehézségi szinten. Ez jócskán megnehezíti a tárgyak farmolását.
Mindezek mellett persze elsősorban az a cél, hogy az ember jól érezze magát és ne az motoszkáljon a fejében, hogy ez egy második munka, amiért rendesen meg kell szenvedni. Szerencsére a Blizzard is egyre több ponton lazít a WoW játékrendszerein, hogy ez a felszabadultság-érzés tényleg meg is valósuljon.
OLCSÓ, DE JÓ – Kipróbáltuk a TITAN ARMY 2K, 240 Hz-es Gaming Monitort