Na így, volumetrikus kijelzőn full 3D-ben még nem láttuk a Doomot
Egészen újfajta perspektívából: egy volumetrikus kijelzőn keresztül csodálkozhatunk rá a klasszikus Doomra.
Egészen újfajta perspektívából: egy volumetrikus kijelzőn keresztül csodálkozhatunk rá a klasszikus Doomra.
Egészen újfajta perspektívából: egy volumetrikus kijelzőn keresztül csodálkozhatunk rá a klasszikus Doomra.
2024.09.06. – Ezt is megéltük emberek! Végre, ennyi év után egy valóban érdekes kütyüre, egy volumetrikus kijelzőre „portolták” az 1993-as Doomot – ami megjárt már egy maszturbátort, egy terhességi tesztet, egy elektromos fogkefét, egy fűnyírót, egy billentyűzetet, de még a teletextet is.
A volumetrikus kijelzőn futó Doom viszont tényleg egy különös ötlet, mivel az olyan módon jeleníti meg a több mint 30 esztendős FPS-t, mint ezelőtt még talán sosem láthattuk: szinte teljes 3D-s környezetben. Azért csak szinte, mert bár a kijelzőn pixelek helyett voxelekből épül fel a pálya, a karakterek megmaradnak sprite-oknak, vagyis azok továbbra is 2D-s animációként jelennek meg. Mindezt leszámítva viszont a volumetrikus kijelzőn úgy fest a legendás klasszikus, mint egy modernebb játék holografikus effekttel cicomázott 3D-s, x, y és z tengely mentén megjelenített térképnézete.
Az ötletgazda tech-barkácsvideós Ancient volt, aki a Doom 2022-es voxel modját használva (ami a legtöbb 2D-s sprite-ot 3D-s modellekké alakítja) volt képes ilyen formában megmutatni nekünk az id Software kultjátékát. Így viszont aligha lesz képes bárki is rommá lőni a pályavégi Cyberdemont, de legalábbis nagy erőfeszítést igényel, mivel ebből a holografikus-izometrikus nézetből szinte játszhatatlan az egész. De mindenképpen érdekes!
A Doom Eternalban alkották újra a legelső Doom legelső pályáját – ingyen