Nagyon úgy tűnik, hogy a The Witcher 4 már PS6 játék lesz
Nehéz elképzelni, hogy az új Witcher játék egyhamar megérkezik, szóval nem is a jelenlegi generációs konzolokra fókuszálhatnak a készítők.
Nehéz elképzelni, hogy az új Witcher játék egyhamar megérkezik, szóval nem is a jelenlegi generációs konzolokra fókuszálhatnak a készítők.
Nehéz elképzelni, hogy az új Witcher játék egyhamar megérkezik, szóval nem is a jelenlegi generációs konzolokra fókuszálhatnak a készítők.
2024.08.31. – Úgy tűnik, a The Witcher 4 valószínűleg már a PS6 és a következő Xbox generáció játéka lesz – állapítja meg a ComicBook, a lengyel fejlesztő CD Projekt Red legfrissebb információi alapján, amiket a várva várt játékról osztottak meg. Mint nemrég kiderült, a Polaris munkacím alatt futó projekt – hosszas előkészületek után – csak nemrég jutott el a teljes fejlesztési fázisba. Bár a stúdió túl sok részletbe nem bonyolódott,
már ez az apró, mégis jelentős információ is sokat elárul a várható premierdátumról.
A The Witcher 3: Wild Hunt 2011-ben kezdődött fejlesztése négy évvel később, 2015-ben vezetett a játék megjelenéséhez. Hasonlóképpen zajlott a Cyberpunk 2077 fejlesztése is, ami 2016-ban indult, majd a játék 2020-ban látott napvilágot. Ebből kiindulva a The Witcher 4 most beharangozott fejlesztése 2028-ra érhet be, ami – egy tavaly kiszivárgott Microsoft dokumentum szerint – már jó eséllyel egybeesne a következő generációs konzolok debütálásával.
Érdekes, hogy a Cyberpunk 2077 szintén újgenerációs konzolok, nevezetesen a PS5 és az Xbox Series X|S érkezése idején jelent meg, és ez jó nagy problémákat okozott a játéknak. A cím nehezen futott az előző gépeken, az Xbox One-on és a PS4-en, ami részben a játék ambícióinak és optimalizálásának hiányosságaiból fakadt. Ez jelentősen hozzájárult a játék finoman szólva viharos indulásához, hiszen otromba módon tele volt hibákkal. Mivel a CD Projekt Red aligha akar még egy ekkora maflásba beleszaladni,
a The Witcher 4-re több időt is számhat az eddig szokásos négy évnél, ami már végképp az újabb generációs konzolokhoz kötné a játékot.
Lényeges leszögezni, hogy mindez egyelőre spekuláció – csak éppen túl erős érvek szólnak mellette, hogy végül így is alakulnak a dolgok. A videojáték-fejlesztés folyamatai jelentősen hosszabbá váltak az elmúlt években, így elképzelhető, hogy az új Witcher fejlesztése akár öt-hat évet vesz igénybe, így 2029-2030-ig tolódhat a debütálása. Ezt támaszthatja alá a Cyberpunk 2077 példája is: a játékot állítólag legalább egy évvel korábban jelentették meg, mint kellett volna, és ez majdnem a játék vesztét jelentette. Csak nagyon szívós és költséges utómunkák árán sikerül korrekt játékká változtatni, így ma már elismert cím. A fejlesztő viszont nyilván rögtön teljesen működőképes játékot akar letenni az asztalra, ha olyan masszívan sikeres és jó hírű sorozatról van szó, mint a The Witcher. Így a kérdés már tényleg csak annyi: az ütemterv lehetővé teszi-e, hogy a jelenlegi generációra is megjelenjen, vagy már egy új korszak nagy nyitányának a része lesz.
Mind hagytuk megtörténni: a 15 legborzalmasabb videojáték borító