Az a gáz, hogy alig 25 FPS-sel "hasít" Xbox Series S-en a STALKER 2
Ezen a ponton már gyanakodhatunk, hogy a STALKER 2 utóbbi elhalasztásának valódi oka az Xbox Series S volt.
Ezen a ponton már gyanakodhatunk, hogy a STALKER 2 utóbbi elhalasztásának valódi oka az Xbox Series S volt.
Ezen a ponton már gyanakodhatunk, hogy a STALKER 2 utóbbi elhalasztásának valódi oka az Xbox Series S volt.
2024.08.30. – A Microsoft viszonylag könnyen és elegánsan rázza le magáról az Xbox Series S-t érő fejlesztői kritikákat – nemes egyszerűséggel nem vesz róluk tudomást, amiket jellemzően azért kap, mert túlságosan gyenge, ami jelentősen megnehezíti (és meghosszabbítja) az xboxos optimalizációt.
Bár a játékfejlesztők siralma megalapozottnak tűnik, ezidáig azért mindenki megoldotta, hogy a játéka valahogyan elfusson a generáció leggyengébb gépén is. Nem elvitatható, hogy mindez főleg az optimalizálásért felelős fejlesztők bravúrja, mintsem a redmondi mérnököké, az viszont már különösen kellemetlen, amikor egy olyan játékkal vannak problémák, amit nemhogy játékosok milliói várnak már tűkön ülve, de a konzolok közül – sanszosan egy évig – kizárólag az Xboxra jelenik meg – méghozzá elsőnapos Game Pass húzócímként.
Most például a wccftech-nek panaszolta el a STALKER 2 egyik fejlesztője, Slava Lukyanenka, hogy jelenleg a legnagyobb problémát az Xbox Series S-re történő optimalizáció jelenti. Bár a producer hozzáteszi, hogy az Xbox-részleg vezetősége rendkívül sokat segít a munkában, de még így is, a megjelenés előtt három hónappal ott tartanak, hogy alig tudnak maximum 25 FPS-nél többet kipréselni a gépen a STALKER 2-ből. Ezzel szemben Series X-en minden a legnagyobb rendben, két teljesítménybeli opció közül lehet majd választani: lehet játszani stabil 30 FPS-sel a legdurvább látványt nyújtó Quality módban, de aki a 60 FPS-t preferálja, annak ott van a Performance mód.
Series S-en viszont – ahogyan a legtöbb más játékban – nem lehet majd teljesítménymódot választani, a cél a fix 30 FPS elérése volna – ami Lukyanenka szerint egyáltalán nem lehetetlen feladat, de közel sem egyszerű a dolguk. Ezt már csak én teszem hozzá, de amennyiben ezt valóban el tudják érni, akkor a STALKER 2 Series S-en még a PC-s minimum beállításokhoz képest is rosszabbul fog festeni (pl. alacsonyabb felbontású textúrák, kevesebb tereptárgy)- de erről majd nyilván csak a megjelenés után fogunk tudni érdemben nyilatkozni.
Ezen a ponton viszont már joggal élhetünk a gyanúperrel, hogy a STALKER 2 megjelenésének legutóbbi elhalasztásának valódi oka a Series S lehetett. Ujjakat keresztbe és reméljük, hogy november 20-ra sikerült a tervezett módon lebutítani a gyengébbik Xboxra, és végre valahára játszhatunk is vele.
MINDEN, amit tudnod kell a Star Wars Outlaws-ról, mielőtt egy forintot is elköltesz rá