Így megy agyimplantátummal a Counter-Strike 2 - gondolattal irányítják
A Neuralink második, maradandóan mozgáskorlátozott páciense, aki agyimplantátumot kapott, már CS2-zni is tud a gondolatai segítségével.
A Neuralink második, maradandóan mozgáskorlátozott páciense, aki agyimplantátumot kapott, már CS2-zni is tud a gondolatai segítségével.
A Neuralink második, maradandóan mozgáskorlátozott páciense, aki agyimplantátumot kapott, már CS2-zni is tud a gondolatai segítségével.
2024.08.22. – Bár Elon Musk Neuralink nevű vállalatának első páciense is tudott agyimplantátum segítségével videojátékozni, csak egyszerűbb címekkel próbálkozott. A mozgássérült betegeknek szánt Link agy-számítógép interfész azóta komoly fejlesztéseken eshetett át, mert a második páciens már bonyolult mozgásokat igénylő játékkal, a CS2-vel is remekül elboldogul – amellett, hogy egy csomó új dolgot tanul meg az eszköz segítségével. A cég nemrég bejelentette, hogy
Alex sikeresen játszott a Counter-Strike 2-vel, a gondolatai révén.
Az implantátum beültetésére az arizonai Barrow Neurológiai Intézetben került sor. Alex a műtét másnapján elhagyhatta a kórházat, és a felépülése – a Neuralink tájékoztatása szerint – gyors, komplikációmentes volt. A Link beültetése óta Alex egyre magabiztosabban használja a videojátékokat, és már a számítógépes tervezőprogramok (CAD) kezelését is elkezdte megtanulni. A célja, hogy a gondolatai segítségével 3D-s objektumokat tervezzen. A Neuralink szerint ezzel újabb mérföldkövet sikerült elérni a technológia fejlesztésében, így a Link idővel lehetővé teheti a quadriplegiás (agyi bénulásban szenvedő) betegek számára, hogy visszanyerjék önállóságukat a digitális eszközök használatában.
A technológia működésének első lépéseként Alex néhány perc alatt megtanulta csupán az elméjével irányítani a számítógép kurzorát. Pár órával később már túlszárnyalta a korábbi legjobb eredményeket, amelyeket más, hasonló célú segítő technológiákkal értek el. Gyorsan alkalmazkodott a Link használatához, és rövid időn belül felülmúlta az első beteg által felállított rekordokat.
Alex életében a videojátékok mindig is fontos szerepet játszottak, különösen az FPS-ek és köztük a Counter-Strike 2. Korábban egy Quadstick nevű, szájjal irányítható joystick segítségével játszott, de az jelentősen korlátozta a mozgás- és célzási lehetőségeit. A Quadstick használata komoly koncentrációt és fizikai erőfeszítést igényelt, mivel Alexnek folyamatosan váltania kellett a mozgás és a célzás között.
Az új Link implantátum radikálisan megváltoztatta a helyzetet.
A beteg most már a gondolatai segítségével egyszerre tud mozogni és célozni, ami korábban elképzelhetetlen volt számára. A technológia nemcsak a játékélményt tette gördülékenyebbé, de új dimenziókat nyitott a játékon kívüli tevékenységeiben is.
A Neuralink most azon dolgozik, hogy tovább növelje Alex produktivitását a Link segítségével, többek között úgy, hogy egérkattintásokhoz rendel különböző gondolati parancsokat, lehetővé téve a páciens számára, hogy még hatékonyabban használja a CAD tervező szoftvereket.
Leesett az állunk: a 10 legkomolyabb átalakulás az anime történelemben