Az egyik legjobb Call of Duty Warzone pálya felkerült a NETRE, oktatási céllal
Az Activision egy nyílt forráskódú adathalmazt tett közzé, amit a Call of Duty: Warzone egyik legjobb pályájából állítottak össze.
Az Activision egy nyílt forráskódú adathalmazt tett közzé, amit a Call of Duty: Warzone egyik legjobb pályájából állítottak össze.
Az Activision egy nyílt forráskódú adathalmazt tett közzé, amit a Call of Duty: Warzone egyik legjobb pályájából állítottak össze.
2024.07.31. – Emlékszel még azokra az időkre, amikor a Call of Duty Warzone a sokak által utált, mások által kedvelt Caldera pályán volt játszható? Nos, ez igazából már elég régen volt, így az Activision úgy gondolta, elérhetővé teszi a pálya bizonyos részeinek adatcsomagját, hogy bárki felhasználhassa, nem kereskedelmi célokra. Ez azt jelenti, hogy Caldera ugyan textúrák nélkül, de bárki számára letölthető az internetről.
Igen, a Caldera pálya „majdnem teljes” geometriája mostantól elérhető a GitHub oldalán. A 4 GB-os adathalmaz célja, hogy az alkotók a pályán ismerjék meg a fejlesztés rejtelmeit. Egyfajta AI-fejlesztési és oktatási céllal tették tehát elérhetővé, így akár a hobbifejlesztők is megismerhetik az Activision pályáján a világítást, vagy a játékbeli karakterek útvonalát, vagyis azt, hogy hogyan viselkednek a játékosok a mapon.
A Caldera már nem érhető el a Warzone-ban, de továbbra is az egyik legnagyobb és legösszetettebb map a Call of Duty franchise történetében, és egyben az első, ami nyílt forráskódú. Szóval ez nagyon ritka eset, de az Activision célja egyértelmű. A kiadó reméli, hogy az adatkészlet értékes forrás lesz az a képzésekben, valamint hogy támogatja az AI-fejlesztést.
„Ez a kezdeményezés az Activision elkötelezettségét képviseli az innováció és a növekedés iránt több területen, beleértve az AI-tanulást is, miközben a játékfejlesztés fejlődését is előmozdítja” – közölte a vállalat.
A Caldera nyílt forráskódú megjelenésének nagy hatása lehet, ami túlmutat a Call of Duty-n, sőt a videojáték-iparon is. A Disney Pixar technológiai vezetője szerint az adatkészlet „jelentős mérföldkövet jelent az iparág számára”.
„Az ilyen adatokkal az Activision a fejlesztők és a kutatók számára egyaránt lehetővé teszi, hogy a 3D renderelés és szimuláció új határait fedezzük fel, végső soron gazdagítva a kreatív folyamatot minden területen” – tette hozzá. Az Activision blogbejegyzésében azt írta, hogy az adathalmazt diákok, oktatók és szakemberek használhatják képzésre, bemutatókra és kísérletezésre. Ha te is szeretnél ránézni Calderára belülről, akkor hajrá!
Nehogy a szüleid előtt játszd: 10 PS játék, amit jobb, ha nem látnak