A Call of Duty meccskeresése erősen épít a játékosok skilljére is. Úgy tűnik, hogy még hosszú ideig a játék része maradhat ez.

2024.07.29. – A Call of Duty: Warzone és a Modern Warfare III 2023 végén fonódott egymásba a COD HQ alkalmazásban. A Call of Duty fejlesztői azóta gyakorlatilag egy kliensként tartják számon a három játékmódot, de a Black Ops 6 is ide érkezik majd. Mindig lesznek olyan fejlesztések, melyek csak ez egyik módra lesznek érvényesek, ám az újdonságok nagy részében teljes mértékben osztozik a Warzone, a MW III Multiplayer és a Zombies is. 2024 nyarára pedig a Warzone Mobile is aktívan részesül a többi játék tartalmaiban. Már csak azért is, mert a cross-progressionnek köszönhetően a Battle Pass, a fegyverek és a skinek legtöbbje a mobilos változatban is megtalálható.

Videojáték -> Esport -> Fogadás. Tippelj meccsekre és nyerj az Unibeten kockázat nélkül! 20 000 Ft sportfogadás bónusz + 60 ingyen pörgetés! Regisztrálj! (x)

Ahogy a legtöbb online játékban, úgy bizony a Modern Warfare III-ban és a Warzone-ban is fontos szerepet tölt be a meccsek kereséséért felelős algoritmust. Több tényezőt is kell figyelnie a matchmakingnek. Ide tartozhat a ping, a játékosok skillje vagy épp a lejátszott órák száma. Igazán komplex rendszerről beszélhetünk tehát. A közösség sokszor nem is örül annak, hogy „sima” módok esetében is súlyozva van az adott játékos tudása, hiszen így kevesebb eséllyel tudnak alázni a szervereken.

Ezért marad az SBMM továbbra is a Call of Duty meccskeresés része

A fejlesztők áprilisban már elárulták, hogy a legfontosabb tényező a játékokos pingje lehet. Ezt követheti azonban egy rejtett skill mutató. Az SBMM szó gyakran előkerül az online játékok esetében. Az SBMM a Skill-Based Matchmaking rövidítése, mely arról árulkodik, hogy a meccskereső algoritmus figyelembe veszi a játékosok skilljét. Sokan nem szeretik, hiszen így nem csak erősebb ellenfeleket nem kapnak, de gyengébeket sem, jóval izzadósabb lehet egy-egy meccs.

Az Activision nem olyan rég egy tesztet is futtatott, ahol sokkal kevésbé vették figyelembe a játékosok skilljeit. A teszt elárulta, hogy a játékosok 80%-át negatívan érintette ez a változás. Egyedül az igazán jó játékosok profitálhatnának ebből, ám a játékosbázis nagy részét nem ők adják. Nem kérdés tehát, hogy miért képezi a játék szerves részét az SBMM hosszú évek óta és miért is nem válnak meg tőle a fejlesztők.

Ezt olvastad már?

A 6 legjobb hely a világon gamer nyaraláshoz – egyszer látnod kell őket

×