Unreal Engine 5-ben újul meg a World of WarCraft látványvilága
20 év után elképesztő, történetének legnagyobb grafikai szintlépése előtt a World of WarCraft világa, de nem a Blizzardnak köszönhetően.
20 év után elképesztő, történetének legnagyobb grafikai szintlépése előtt a World of WarCraft világa, de nem a Blizzardnak köszönhetően.
20 év után elképesztő, történetének legnagyobb grafikai szintlépése előtt a World of WarCraft világa, de nem a Blizzardnak köszönhetően.
2024.07.07. – Bár a World of WarCraft immáron 20 éve tartó pályafutása során többször frissített a látványvilágán, az ennek ellenére is elég kopottas már – igaz, a meseszerű művészeti stílusának hála egyáltalán még így sem nevezhető csúnyának. Nyilván meglátszik rajta az elmúlt két évtized, és valamelyest ennek is megvan a maga bája, de azért a legelhivatottabb rajongók sem bánnák már, ha végre valahára ezen a téren is történne valami szignifikáns változás – ideális esetben mondjuk akár egy World of WarCraft II-vel.
Ennek jelét azonban a Blizzard sosem adta: a WarCraft világa és története 20 éve a WoW-ra korlátozódik, emiatt pedig már egy minden téren modern WarCraft IV-gyel is piszok nehezen lehetne folytatni a sztorit. Talán éppen emiatt is népszerű a Turtle WoW, ami a Mysteries of Azeroth rajongói kiegészítő alternatív történeteit meséli alternatív szervereken. A Turtle WoW tulajdonképpen a legrégebbi, legelhivatottabb warcrafterek otthona, ami egy olyan WarCraft-univerzumba repít, ahol a The Burning Crusade nem történt meg.
Mysteries of Azeroth legfőképp a WarCraft 3-at és a Vanilla WoW-ot veszi alapul, és leginkább Azerothra fókuszál. Bár a Lángoló Légió nem alakította át a viszonyokat, tartalom és újdonság így is van benne dögivel: új instákat, fajokat, arénákat, talenteket, mountokat, területeket, teljesen új funkciókat is hozzáadott az eredetihez – a legnagyobb újítás viszont csak 2025-ben fog érkezni, ami nem csak tartalmilag, de grafikailag is alaposan átalakítja a WoW-ot.
Ez pedig nem egy szimpla motorcsere lesz: az UE5-tel ugyanis a játék látványvilága is javulni fog, méghozzá nem is akárhogyan, nem is akármekkorát. A Blizzard soha korábban nem végzett olyan mértékű javítást-korrekciót a WoW-on, mint amekkora a Turte WoW-ba érkezik: feljavítják a textúrákat, Azeroth-szerte megnövelik a növényzetet, érkezik a legmodernebb bevilágítás, vele pedig új fény-árnyék hatások, de javított effektekre is lehet majd számítani – melyeket az alábbi előzetesben lehet mozgás közben megcsodálni.
Az is bravúros, hogy a feljavított Tomb Raider és Halo: Combat Evolvedhez hasonlóan a játékosok válthatnak majd az eredeti és a felújított látvány között.
Egyszerűen lenyűgöző az Unreal Engine 5-tel felturbózott World of WarCraft, az pedig külön öröm, hogy nemcsak a gépigénye lesz baráti, de még az Android-eszközöket, valamint a az NVIDIA DLSS/AMD FSR upscalereket is támogatni fogja. De mindezeken túl is bőven lesznek újdonságok, például bármilyen add-ont használhatunk, kibővül a questnapló, állítható lesz az FOV, frissítik az anti-cheatet, illetve a moddolhatóságnak sem szabnak gátat. Alig várjuk (és reméljük látják ezt Blizzardéknál is)!
8 játék, amiről azt mondtuk: „ennél szebb már sose lesz” – aztán csak lett