A Sony előállt egy új, elsősorban VR-specifikus kontroller ötletével, ami alapjaiban változtatná meg a vezérlőkről alkotott képünket.

2024.07.05. – A jelenlegi gombokkal rendelkező játékvezérlők korlátozottak lehetnek abban, hogy természetes és lebilincselő felhasználói élményt nyújtsanak a virtuális valóságban. S míg napról napra fejlődik a VR technológia, az irányítás miatt még mindig nem tartunk ott, hogy az ember ténylegesen valóságnak élje meg a virtuális teret. Ezen a helyzeten szeretne változtatni a japán techóriás. A Sony egy egyszerű,  egyedi VR-kontroller ötletével állt elő, amiről már be is nyújtotta a szabadalmat.

Az új játékvezérlő két rugalmas, deformálható gömbből, és egy ezeket összekötő üreges csőből állhat majd.  Mindegyik gömb és a cső belső felületén minták találhatók, amik döntő szerepet játszanak a vezérlő működésében. A kamerákkal, érzékelőkkel felszerelt vezérlő képes észlelni ezekben a mintákban a torzulásokat, amikor a gömböket vagy a csövet a felhasználó deformálja. Ezek a torzítások aztán konkrét inputokká alakulnak a játék számára, ami a vezérlés új dimenzióját kínálja.

sony

Hogyan működik?

A vezérlő funkcionalitása egyszerre innovatív és intuitív. A gömbök és a cső belsejében minták, például pontok vagy rácsvonalak találhatók, amelyek rögzítésére kamerák és érzékelők vannak beállítva. Amikor a gömböket vagy csövet bármilyen módon összenyomjuk, csavarjuk, vagy deformáljuk, ezek a belső minták eltorzulnak. Az érzékelők valós idejű képeket készítenek ezekről a torzulásokról, amik aztán egy számítógép feldolgoz, hogy a változásokat leképezzék meghatározott parancsokhoz. Ezeket a feldolgozott jeleket a rendszer elküldi a játéknak, így a mi fizikai műveleteinket játékon belüli parancsokká alakítja.

Tehát például az összenyomás ugrást eredményezhet a játékban, míg a csavarás elforgathatja a kamerát. A Sony úgy gondolja, hogy így a játék magával ragadóbb és érzékenyebb lehet a mozdulatainkra.

A jövő közel van

Az ilyen újításokat elnézve nyilvánvaló, hogy a játékvezérlők jelentős átalakulás előtt állnak. A hagyományos vezérlők napjai meg vannak számlálva ezeknek az új deformálható, érzékelőkkel ellátott eszközöknek a megjelenésével, amelyek fejlett mintafelismerést és gépi tanulást (például AI-t) használnak. Képzeljük csak el, hogy van egy kontrollerünk, ami nemcsak az érintésre reagál, hanem emellé még a játékból is tanul. Egy biztos, a Sony szabadalma izgalmasan hangzik, s ez csak egy elképzelés, feltehetően nem ők lesznek az egyetlenek, akik eljátszanak az újgenerációs kontrollerek gondolatával.

Ezt olvastad már?

Igazán remek áron csíphető most el ez a gamer fejhallgató

×