A San Andreas fejlesztője 20 év után rántotta le a leplet a játék egy vicces titkáról
20 évig senki sem tudta hová tenni a San Andreas véletlenszerűen lezuhanó repülőit, most azonban fény derült a nagy titokra.
20 évig senki sem tudta hová tenni a San Andreas véletlenszerűen lezuhanó repülőit, most azonban fény derült a nagy titokra.
20 évig senki sem tudta hová tenni a San Andreas véletlenszerűen lezuhanó repülőit, most azonban fény derült a nagy titokra.
2024.04.04. – A GTA-játékokat részben az teszi oly nagyszerűvé, hogy a megjelenésük után több tíz évvel is találni bennük valami újdonságot, valami titkot, esetleg olyan apróságot, amit korábban még nem fedeztünk fel.
A Rockstar rendkívüli műgonddal tölti meg mindenre kiterjedő részlettel a játékait, melyek egyre mélyebbé, szerteágazóbbá, élőbbé teszik a digitális világaikat, melyekben éppen emiatt annyira élvezetes elveszni. Számtalan részlet például semmilyen mást célt nem szolgál, csupán az élő-lélegző világ illúzióját és hangulatát próbálja megteremteni: ilyen lehet például a Red Dead Redemption 2 hőmérsékletre változó térfogatú lóheréi, a GTA V hiperrealisztikusan működő flip-flop papucsai (tényleg), de épp egy ilyen részletnek köszönhetjük a San Andreas egyik legfurább bugját is, a folyton lezuhanó repülőgépeket.
Gondolhatnánk, hogy a fejlesztők célja a katasztrófák szimulálása lehetett, a homokszem pedig a gyakoriságába kerülhetett, valójában viszont a repülőknek eredetileg nem kellene lezuhanniuk. Ha még nem láttál-tapasztaltál ilyet a San Andreasban, és még közeli repülőroncsra sem bukkantál, hallani viszont biztosan hallhattad a becsapódást: ezek azok a közeli-távoli véletlenszerű robbanások, amik aláfestik néha a Los Santos-i naplementét, de a forrását körbetekintve sem találni. A lezuhanó repülők máig a San Andreas egyik legnagyobb misztikumai, melyek még a felújított, definitív kiadásba is átkerültek.
Obbe Vermeij annak idején a légiforgalom illúziójának keltésére azt találta ki, hogy CJ közelében véletlenszerűen megjelenik egy kisebb repülő, pusztán csak azért, hogy leszálljon a játékos mellett. A gond ezzel csak az volt, hogy a repülő útját letapogató rendszer nagyon lassú volt, ezért az akadályok felmérésére csak a minimumokat használták: a jármű testét és a szárnyak csúcsait. Ha viszont az akadály viszonylag vékony, akkor a kód számára láthatatlan marad, így annak már csak azért is simán nekirepül, mert a repülő spawnolásakor a kezdeti lassú sebessége miatt a felhajtóereje is alacsony, azaz eleve nem repülhet magasan.
Egy másik probléma az, hogy a repülők sokszor
hamarabb a pályára kerültek, mint ahogy betöltött volna a környezet.
A fejlesztő bár tudott a hibáról, és fontolóra is vette, hogy végül kukázza az egész repülőgépes hangulatelemet, végül azonban mégis úgy döntött, hogy bennhagyja. Bár hivatalos javítás már nem lesz belőle, de a posztjára egy modder is reagált, aki megtalálta a hibát a kódban, amit Vermeijnek sem sikerült. Mindettől függetlenül a fejlesztőnek végül csak igaza lett, a GTA: San Andreas pedig lezuhangató repülőkkel együtt minden idők egyik legjobb nyílt világú játéka lett.
In GTA San Andreas, small planes are periodically created near the player to perform a fly-by.
Sometimes they crash.Before creating the plane, my code looks for obstacles in its path.
It scans a number of lines in the forward direction of the plane. These scans are slow so I… pic.twitter.com/8uUQcmU958— Obbe Vermeij (@ObbeVermeij) April 2, 2024
8 szanaszét cenzúrázott, de kiváló videojáték az elmúlt 20 évből