Star Wars és Battlefield címek is a süllyesztőben - leépít az Electronic Arts
Egy Star Wars címet már biztosan törölt az EA, és fájdalmas döntést hoztak a Battlefield játékokról is. Sokszáz embertől szabadulnak meg.
Egy Star Wars címet már biztosan törölt az EA, és fájdalmas döntést hoztak a Battlefield játékokról is. Sokszáz embertől szabadulnak meg.
Egy Star Wars címet már biztosan törölt az EA, és fájdalmas döntést hoztak a Battlefield játékokról is. Sokszáz embertől szabadulnak meg.
2024.02.29. – Az Electronic Arts bejelentette átszervezési tervét, amelynek keretében világszerte körülbelül öt százalékos létszámleépítést hajt végre. A vállalat 2023 márciusában 13.400 alkalmazottat foglalkoztatott, ami azt jelenti, hogy körülbelül 670 munkahelyet szüntetnek meg. Az EA vezérigazgatója, Andrew Wilson egy levélben azt írta az alkalmazottaknak, „tekintve, hogy hogyan és hol dolgozunk, folyamatosan optimalizáljuk globális ingatlanállomásunkat annak érdekében, hogy legjobban támogassuk vállalkozásunkat”. Magyarul: szerintük túl sokan dolgoznak túl sok drágán működtetetett irodaépületben.
A leépítések részeként az EA megszüntetett a Respawn-nál egy fejlesztés alatt álló Star Wars játékot. A 2022-ben bejelentett FPS-t a korábbi LucasArts veterán és a Medal of Honor egyik alkotója, Peter Hirschmann vezette, aki korábban például az eredeti Battlefront játékokon dolgozott, és legutóbb a 2020-as VR címet, a Medal of Honor: Above and Beyond-ot rendezte.
Szóval nem kis tekintély alól húzzák ki a projektet.
Az EA Entertainment elnöke, Laura Miele először a VGC-nek erősítette meg a Star Wars FPS megszüntetését. „Miután áttekintettük a Respawn portfólióját az elmúlt hónapokban, egyértelművé vált, hogy a felhasználóink kedvence a Jedi mellett a Respawn saját márkáinak (pl. Apex Legends) gazdag könyvtára. Ennek tudatában úgy döntöttünk, elmozdulunk egy Star Wars FPS akciójáték korai fejlesztésétől, hogy erőfeszítéseinket új projektekre összpontosítsuk – saját márkáink alapján, miközben támogatást nyújtunk a meglévő játékoknak.”
Az Electronic Arts nem mellesleg bezárja a Ridgeline Games-t is, amit 2021-ben alapított, jövőbeli Battlefield FPS-ek fejlesztésére. Akkor azt mondták, „egy narratív kampány” létrehozására készülnek a Battlefield univerzumban. Valószínűleg már sosem fejezik be a munkát, vagy legalábbis nem a seattle-i stúdióban. A bezárás hírét egy héttel megelőzte a stúdió társalapítójának (és a Halo egyik alkotójának), Marcus Lehtonak a távozása, amit személyes okokra hivatkozva lépett meg. Sokaknak rögtön az jöhet le a döntésből, hogy előre tudta, milyen döntést hoznak a feje fölött, de ezt az X-en – ha nem is teljesen meggyőzően – cáfolta.
Gut punched to see EA lay off my team. So many very talented devs who were incredibly valuable to the Battlefield franchise. https://t.co/N3lYSjeO6z
— Marcus Lehto 🇺🇦 (@game_fabricator) February 28, 2024
Van egyébként két további játék, amit érinthetnek a kirúgások, és ez a Marvel rajongókat tarthatja izgalomban, hiszen az EA gondozásában zajlik az Iron Man és a Black Panther gyártása is. A vállalat GamesIndustry.biz-nek nyilatkozó képviselője szerint ezek miatt nem kell aggódni: folytatják fejlesztésüket.
Okkal keveri őket a csajod: 10 DC és Marvel szuperhős, akik igazából ugyanazok