Olyan csodálatos időutazós akciójáték jön, amilyet még sosem láttunk
Egészen ígéretes, fantasztikus és különleges látvánnyal és játékmenettel megáldott játék van készülőben, amihez foghatót csak nagyon ritkán látunk.
Egészen ígéretes, fantasztikus és különleges látvánnyal és játékmenettel megáldott játék van készülőben, amihez foghatót csak nagyon ritkán látunk.
Egészen ígéretes, fantasztikus és különleges látvánnyal és játékmenettel megáldott játék van készülőben, amihez foghatót csak nagyon ritkán látunk.
2024.02.26. – Szörnyű hibát vétettem! Nem jártam-keltem kellő figyelemmel az interneten, így az eredetileg egy évvel (!!!) ezelőtt bejelentett Tenet of the Spark létezésének – pontosabban készültének – híre csak most jött velem szembe. Mentségemre szóljon, hogy 2023-ban tömegével zúdították ránk a kiadók a játékokat, így valószínűleg és sajnos nagyon sok ígéretes, de marketinggel nem különösebben aládúcolt projekt híre veszett el az éterben.
Kihágásomat azonban nem csak megkövetem, pótlom is, méghozzá egy kedves udvarlással: a Tenet of the Sparkhoz hasonló játékhoz ugyanis vagy nagyon régen, vagy egyáltalán nem lehetett még szerencsénk. Bár általában szeretek némi költői túlzással élni és írni, ez esetben erről szó sincs: a ZHEESHEE animációs stúdió Unreal Engine 5-ben alakuló első videojátéka valóban ennyire kivételes és különleges.
De érdemes az elején kezdeni: a Tenet of the Spark teljesen egyértelműen a Miles Morales-féle animációs Pókverzum-filmekből inspirálódott, a folyton változó képregényes-festett látványvilág tagadhatatlanul onnan lett átemelve. De ezt egyáltalán nem is bánjuk, hiszen nem csak egész estés animációs film, de még játék sem igazán készült még ebben a grafikai stílusban. A játékmenet is emlékeztethet bennünket a multiverzumos utazásokra, a különbség csupán annyi, hogy a Tenet of the Sparban nem világok, hanem egymástól távol eső idősíkok között ugrálhatunk, miközben pépesre verjük a ránk törő rosszarcok fizimiskáját.
A játék tehát a közelharcra épül, amit leginkább a Sifuhoz lehetne hasonlítani, csak itt harcmodorok és stílusok helyett idősíkokat váltunk – mint például a Dishonored 2-ben, vagy a Titanfall 2-ben. Amikor ezt megtesszük, nem csak a karakterünk kinézete és képességei, hanem a környezet is teljes mértékben változik – elvégre ugrottunk egy nagyot az időben, így pedig olyan akadályokat is képesek leszünk megoldani, ami a hősünket a jelenében hátráltatják. A főhősünk ezt azon speciális képessége révén képes megtenni, amivel aktív kapcsolatot alakított ki a felmenőivel, akik segítségével kell felülemelkedjen – nem csak a bunyókon és a feladványokon, hanem a múlt jelenre is kiható traumáival. Bezony, mert a látvány mellett a története is egy kicsit komolyabb lesz az átlagosnál, ami után azonnal kapjuk is elő Orvos-Tóth Noémi Örökölt Sors című családokon és generációkon átívelő traumákról szóló könyvét.
Platform és pontos megjelenési dátum sajnos nincs, papíron valamikor 2025-ben kellene jönnie, de addig bármi változhat. Egy koncepcionális előzetest viszont már megcsodálhatunk belőle, valamint a közösségi felületeiken (weboldal, Twitter, Instagram, TikTok) a ZHEESHEE fejlesztői is megosztanak némi infót és prezentációt, hogy épp hol tartanak a munkával. Reméljük, hogy tényleg elkészülnek a Tenet of the Sparkkal, amit most megjegyeztünk, feltettünk a térképünkre, és figyelemmel kísérjük az útját.
Így került egy kép a fejlesztő meztelen seggéről a Halo 2-be