Az EA saját játékkészítő szoftveren dolgozhat, amivel modolni is tudsz majd
Egy friss szabadalomból úgy tűnik, hogy az Electronic Arts saját szoftvert készít a videojátékok fejlesztéséhez. Ez lehet az Unreal Engine konkurenciája?
Egy friss szabadalomból úgy tűnik, hogy az Electronic Arts saját szoftvert készít a videojátékok fejlesztéséhez. Ez lehet az Unreal Engine konkurenciája?
Egy friss szabadalomból úgy tűnik, hogy az Electronic Arts saját szoftvert készít a videojátékok fejlesztéséhez. Ez lehet az Unreal Engine konkurenciája?
2024.01.16. – Azt bizonyára te is jól tudod, hogy manapság a játékok készítése rendkívül egyszerű is lehet, köszönhetően azoknak a szoftvereknek, melyek akár ingyen is elérhetők a fejlesztők számára. Az olyan játékmotorokról, mint az Unreal Engine (Epic Games) vagy a GameMaker bizonyára te is hallottál már, melyekben már grafikusan is lehet játékokat építeni. Ezek a szoftverkészítő-programok igen nagy segítséget jelentenek a fejlesztőknek, és komoly játékipari tényező a kiadók számára. Egy nemrég megjelent szabadalom szerint az Electronic Arts is szeretne magának egy szoftvert, ami a fenti motorokhoz hasonlóan működne. Bár egyelőre nem lehet tudni, hogy pontosan mit is tervez ezzel az EA, az kiderül a szabadalomból, hogy min is dolgoznak.
Aki esetleg nem ismerné, az EA egy 1982-ben alapított amerikai videojáték-gyártó cég. Sokaknak talán a Sims franchise, vagy a sportjátékok miatt lehet ismerős, mint a FIFA vagy a Madden. Bár az EA számos játékot házon belül készít, a fejlesztés alatt álló szoftver lehetőséget kínálhat a játékosoknak, hogy maguk is készítsenek játékokat. Ha minden igaz, egy olyan szoftver készülne, ami alapból tartalmazna játékokhoz szükséges összetevőket, mint forráskódok, grafikai elemek, hangok. Ezek mindegyike egy olyan piactéren lenne elérhető, ahol mindent adni-venni lehetne, vagy épp tokenekkel lehetne megszerezni.
Játékszerkesztő eszközöket is biztosítanának, amivel ugye más létező játékokat lehetne módosítani: modolás. A vállalatok azonban gyakran nyújtanak be olyan szabadalmakat, amiket aztán sosem valósítanak meg, így nincs garancia arra, hogy ez az egész elkészül.
A fenti ábra részletesen bemutatja, hogyan működne ez az EA szoftvere. A játékosok, fejlesztők először megvennék a felhasználni kívánt elemeket, aztán azt felhasználják az új vagy meglévő játékhoz, elmentik a kész alkotást, aztán vagy maguk játszanak vele, vagy megosztják másokkal. Röviden, az EA azt szeretné, ha ez a szoftver elérhetőbbé tenné a játékfejlesztést bárki számára az online térben. Bár nincs garancia arra, hogy ez a motor és piactér valaha is elkészül, érdekes lehetőség lehet.
A kritikusok szerint ezek voltak 2023 LEGJOBB filmjei és sorozatai