A fejlesztők helyett a ChatGPT kért bocsánatot a Gollum miatt
Az a bocsánatkérés, amit a Lord of the Rings: Gollum kapcsán olvashattunk, valójában a fejlesztők beleegyezése nélkül készült, ChatGPT segítségével.
Az a bocsánatkérés, amit a Lord of the Rings: Gollum kapcsán olvashattunk, valójában a fejlesztők beleegyezése nélkül készült, ChatGPT segítségével.
Az a bocsánatkérés, amit a Lord of the Rings: Gollum kapcsán olvashattunk, valójában a fejlesztők beleegyezése nélkül készült, ChatGPT segítségével.
2012.10.09 – Mind tudjuk, mekkora ciki volt, amikor a The Lord of the Rings: Gollum megjelent. A játékot nagyon várták a Gyűrűk Ura rajongók, sajnos azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az év elején megjelent cím meglehetősen erős negatív visszhangot kapott, sőt a 2023-as év egyik leggyengébb játéka lett. Az optimalizálás rossz volt, a játékmenet pedig unalmas, nem beszélve a grafikáról és a történetről. A fejlesztők persze bocsánatot kértek miatt. Vagy a ChatGPT volt?
A játékot fejlesztő Daedalic Entertainment szerint a bocsánatkérést a ChatGPT nevű, mesterséges intelligencia-alapú szöveggenerátor írta. Ráadásul a fejlesztők nem is tudtak a bocsánatkérés megírásáról, ami a kiadó, a Nacon döntése volt. Ezzel együtt a Daedelic Entertainment munkatársai azt is kifejtették, hogy mi csúszott el a játéknál.
A DE névtelen munkatársai nemrég a német GameTwo játékkiadónak nyilatkoztak, kiemelve a Nacon kiadót. Az egyik dolog, ami szóba került, az a Gollum problémás megjelenésével kapcsolatos bocsánatkérés volt, amit a játék hivatalos Twitter oldalán tettek közzé. A Daedalic szerint a bocsánatkérést a ChatGPT szoftver segítségével írták, aminek megírásáról és tartalmáról a fejlesztőknek nem volt tudomása, az egészet a Nacon intézte.
My favorit part. This nonpology from Nacon was written with ChatGPT. pic.twitter.com/N0ZtX2I6WZ
— Knoebel (@Knoebelbroet) October 7, 2023
A másik szintén érdekes téma a Gollum játék fejlesztési költsége volt. A fejlesztők szerint a The Lord of the Rings: Gollum körülbelül 15 millió euróból (kb. 15,9 millió dollár) készült.
Összehasonlításképpen egy AAA játék átlagos fejlesztési költségvetése 2023-ban általában 50-300 millió dollár között mozog. A Gollum költségvetése tehát jóval kevesebb volt. A fejlesztők szerint a pénz és az időhiány volt az, ami azt eredményezte, hogy a játék olyan állapotban jelent meg, ahogy. A fejlesztők kitértek arra is, hogy emiatt rengeteg funkciót kellett kivenni belőle. A lényeg talán az, hogy nem mindig a fejlesztőket kell hibáztatni, sőt néha fenyegetni azért, mert rosszul jelenik meg egy játék. Néha ők azok, akik a legkevésbé tehetnek róla.
Irány a torrent? – 4 játék, amit már SEHOL sem tudsz megvenni | 2.