Tényleg 64 tickesek a Counter-Strike 2 szerverek? - Ezért nem számít
Sokan úgy gondolták, hogy a subtick rendszer egyet jelent a 128 tickes szerverekkel. A Counter-Strike 2 fejlesztői máshogy vélekednek.
Sokan úgy gondolták, hogy a subtick rendszer egyet jelent a 128 tickes szerverekkel. A Counter-Strike 2 fejlesztői máshogy vélekednek.
Sokan úgy gondolták, hogy a subtick rendszer egyet jelent a 128 tickes szerverekkel. A Counter-Strike 2 fejlesztői máshogy vélekednek.
2023.09.10. – A Valve a hétvégén újabb meghívókat küldött ki a Counter-Strike 2 tesztjére, tényleg egyre közelebb lehet a kiadás. Az elmúlt héten minden egyes este érkezett valamilyen frissítés a játékhoz. Hol az alacsony HP jelzésén finomítottak, hol pedig a fegyverek felvételét tették könnyebbé. Hasonló ütemtervre számíthatunk a játék tényleges megjelenéséig is, éppen ezért lehet kritikus a felhasználói visszajelzések száma és minőségi ebben az időszakban.
Someone said when CS2 beta came out that its 64tick still and all you who didnt even play the game were crying and insulting. 🤭 Now crying on reddit why they didnt give you 128tick, understand that the new game is being made for more $ not for better gameplay. pic.twitter.com/RwYoibtFdJ
— Lobanjica (@LobanjicaCS) September 9, 2023
Időközben a „külsős” cégek sem tétlenkedtek. A FaceIT elindította a Counter-Strike 2 szervereinek tesztjét is. Ott is meg kell felelni több feltételnek, a meccsszám és a szint a legnagyobb szűrő. Természetesen ezeket eltörlik, ha végleges lesz a Valve FPS lövöldéjének új verziója. A játékosok azonban ismételten elkezdtek vitázni a tickrate számokon.
Ha nem tudnád mi ez, akkor segítünk. A tickrate azt mutatja meg, hogy egy szerver másodpercenként hányszor küld friss információt a kliensnek (és fordítva) arról, hogy mi is történik a játékban valójában. A Valve 64 tickes MM szerverei 64-szer küldenek a játékosoknak adatot másodpercenként, egy jobb, 128 tickes FaceIT szerver pedig 128-szor. A 128 tickes szerverek sokkal simábbak és pontosabbnak tűnhetnek egy jó konfiggal rendelkező játékos számára.
ok, so I went down the rabbit hole and there is a big misunderstanding about how the new tickrate system works (from my pov).
a lot of users think that faceit utilizes 128 tick and official matchmaking uses something new and „weird” that the devs call sub-tick. THIS IS NOT THE… pic.twitter.com/jyKlIycUN1
— Gabe Follower (@gabefollower) September 9, 2023
A fenti Tweetből hamar kiderülhetett, hogy a 128 és 64 tick különbség Counter-Strike 2-ben sem tűnik el. Jogos lehet a kérdés, hogy a Valve-nak 2023-ban miért nem prioritás a nagyobb tickrate beállítása. Szerencsére erre sem nehéz válaszolni, gabefollower meg is tette. A Valve állítása szerint a frissen behozott subtick rendszer felel a mozgásért és a lövésekért, tickrate-től teljesen függetlenül. Előfordulhat, hogy továbbra is lesznek különbségek az eltérő értékek miatt, például a gránátdobásoknál, ám ez a játék legfontosabb mechanikáit (lövés, mozgás) nem érinti, ellentétben a CS:GO-val, ahol bizony még az átlag játékos is megérezte a különbséget.
Fejlesztések, változások, gépigény – MINDENT a Counter-Strike 2-ről