A Star Citizen már drágább, mint ez a 3 AAA játék együttvéve
Még mindig nem tudni, hogy a gaming történelem legnagyobb pénznyelő kútja, vagy minden idők legcsodásabb sci-fije lesz-e a Star Citizen.
Még mindig nem tudni, hogy a gaming történelem legnagyobb pénznyelő kútja, vagy minden idők legcsodásabb sci-fije lesz-e a Star Citizen.
Még mindig nem tudni, hogy a gaming történelem legnagyobb pénznyelő kútja, vagy minden idők legcsodásabb sci-fije lesz-e a Star Citizen.
Miközben a fél világ habzsolja a Microsoft exkluzív Starfieldről szóló összes információmorzsát és a játékot máris űr Skyrimként emlegetik, van egy hasonló témájú és hangulatú game, a Star Citizen, amit lassan másfél évtizede fejlesztenek. Ha egy kicsit is benne vagy a gaming hírforgatagban, nem kell túl sok bevezető a játékhoz, hiszen lassan közhely, hogy minden idők legdrágább játéka lesz – már ha egyáltalán elkészül.
A Star Citizen fejlesztése 2010-ben kezdődött, ma is tart és ki tudja, meddig folytatódik még. A legbosszantóbb az egészben az, hogy a Cloud Imperium Games közösségi finanszírozásból tökölődik rajta 13 éve, és ha egyszer végre kiadja, akkor is csak PC-re lesz elérhető. Az intergalaktikus kaland költségvetése – ne kérdezd, honnan van még mindig ekkora bizalom – egyre nagyobbra duzzad, és a fedezetet gyakorlatilag ontják magukból azok, akik egyszer kész játékot remélnek tőle.
A Star Citizen kalapolása a hírek szerint már rég átlépte az 500.000.000 dolláros lélektani határt, de most újabb mérföldkőhöz ért: a PCGamesN úgy tudja, hogy 580 milliónál tartanak.
Ha ez igaz, akkor az eddig összekönyörgött pénz akár 3-4 darab AAA színvonalú játék legyártására is elég lenne. Összehasonlítás végett a forrásunk felsorolt hármat, ami legendásan drága fejlesztési folyamat során készült, ám eltörpül (még együttesen is), a Cloud Imperium játékának büdzséje mellett. A 137 milliós dolláros Grand Theft Auto V, a 170 milliós Red Dead Redemption 2 és a 174 milliós Cyberpunk 2077 összesen nem került annyiba, mint amennyi támogatásnál a Star Citizen jelenleg tart.
Úgy tudni, hogy a felfoghatatlanul magas összegből 2019-ig 320,1 millió dollárt költöttek el, de túlnyomórészt nem fejlesztésre ment, hanem marketingre, kiadásokra és adminisztrációs költségekre. Bár a mezei magyar ilyenkor már rég csalást és korrupciót kiált, a játékfejlesztés nem hasonlítható össze egy uniós támogatású pénzszivattyúval. Ugyanis a fejlesztők tényleg dolgoznak és valóban egy grandiózus valamit szeretnének letenni az asztalra. Ezt egy meglehetősen jó visszhangokat kiváltó alfa teszttel is bizonyították az év elején.
Bár a költségek láthatóan tovább dagadnak, a játék sok tesztelő véleménye szerint kiadható állapotban van, vagy már nagyon közel áll a megjelenéshez. Azt írták, „magával ragadó fejlődés, lenyűgöző helyszínek és izgalmas játékmenet” jellemzi a címet, mégha részleges stabilitási problémák továbbra is fennállnak. A Star Citizen általános teljesítményét mindenesetre a legtöbben dicsérték. Kérdés, hogy a másik nagy űreposz, az ennél jóval rövidebb ideig és olcsóbban, viszont konzolra is elkészülő Starfield szeptemberi megjelenése mennyire halássza le a hasonló hangulatú sci-fi kalandra éhes közönséget.
Brutális a Starfield gépigénye – a minimum is majdnem sci-fi kategória