5 perce sírok a legújabb UE5-ös játék minimum gépigényén - Sírunk együtt?
A fejlesztők semmilyen téren nem hajlandók kompromisszumot kötni, ami azt jelenti, hogy az Immortals of Aveum brutális gépigénnyel riogat.
A fejlesztők semmilyen téren nem hajlandók kompromisszumot kötni, ami azt jelenti, hogy az Immortals of Aveum brutális gépigénnyel riogat.
A fejlesztők semmilyen téren nem hajlandók kompromisszumot kötni, ami azt jelenti, hogy az Immortals of Aveum brutális gépigénnyel riogat.
Mikor 2020 végén elkezdődött a jelenlegi, tehát az Xbox Series és PS5 fémjelezte konzolgeneráció, már jó előre lehetett sejteni, hogy az Unreal Engine 5, illetve a ray tracing technológia nagyon hamar erodálja majd a játékgépek akkor még agyonmagasztalt képességeit. Persze a konzolok mindig nagyon el voltak maradva a PC-s teljesítményekhez képest, a jelenlegi technológia viszont olyan ütemben fejlődik, amellyel lehetetlennek tűnik érdemeben tartani a lépést.
Legalábbis efféle gondolatok kavarognak bennem, miután mustráztam a játékipari veteránokból verbuválódott Ascendant Studios első AAA-s játékának, az Immortals of Aveum napokban megosztott gépigényét. Mint kiderült, a fejlesztők egyáltalán nem a levegőbe beszéltek, amikor „igazi újgenerációs” játékcsodát emlegettek. Az Aveum lesz ugyanis az első nagyobb költségvetésű játék, ami az Unreal Engine 5.1-gyel készül.
Ez azt jelenti, hogy a fantasy FPS a legújabb technológiát hivatott prezentálni, legyen szó bevilágításról, a textúrák minőségéről és megjelenéséről, illetve mindenféle más csiricsáré effektekről és különböző játékmechanikákról. Sőt, mint a The Verge cikkéből kiderült, a csapat semmilyen téren nem törekszik a kompromisszumra, minden lehetséges dolgot ki akarnak sajtolni a nex-genből, amit csak tudnak.
Ennek viszont nem csak egy szuperlátványos (a fejlesztők szerint mozifilmszerű) játék, hanem sokakat valószínűleg görcsös sírásra késztető gépigény lesz az eredménye. Bizony, az Immortals of Aveum olyan brutális követelményeket támaszt a PC-s játékosok elé, aminek nagyon sokan nem fognak tudni megfelelni – még minimumon sem:
Ennek függvényében pedig ott a nagy kérdés, miszerint ha PC-n ekkora a gépigénye még a minimumnak is, akkor konzolokon vajon milyen teljesítmény mellett fog futni a játék?! Mert elméletileg július 20-án PS5-re és Xbox Series X-re (na meg Series S-re) is megjelenik…
Mark Maratea, a fejlesztés egyik vezetője azt is elárulta, hogy a gépigény meghatározásakor eldöntötték, hogy a valódi generációs lépcsőfok meglépése miatt a jelenlegi konzoloknál régebbi/rosszabb videokártyákat már nem fogják támogatni. Természetesen a megjelenésig még optimalizálnak a PC-s követelményeken, de alapvetően a fentiekből érdemes kiindulni. Ezzel pedig mintha azt is mondta volna, hogy konzolokon inkább minim minimumához közeli beállításokra kell számítani.
Mindehhez egyébként egy játékmenet bemutató is tartozik, ami alapján mindenki eldöntheti magában, hogy mennyire újgeneráció élmény lesz az Immortals of Aveum:
Nehéz nem röhögni a Gollam játék készítőinek szinkron DLC-s magyarázatán