Végre játékmenetet láthatsz a hiperrealisztikus shooterből - arcunk leszakadt tőle
Nem csak a környezet olyan, mint a valóság, hanem a célzás, a töltés, a lövés, és minden mozdulat. Tényleg mintha rendőri testkamerát néznénk.
Nem csak a környezet olyan, mint a valóság, hanem a célzás, a töltés, a lövés, és minden mozdulat. Tényleg mintha rendőri testkamerát néznénk.
Nem csak a környezet olyan, mint a valóság, hanem a célzás, a töltés, a lövés, és minden mozdulat. Tényleg mintha rendőri testkamerát néznénk.
Annyira döbbenetesen valósághű játékmenetet mutatott a fejlesztő az Unrecord című készülő játékból, hogy még mindig dörzsöljük a szemünket:
igazi videót, vagy pazar animációt látunk?! Mert tényleg nehéz eldönteni.
A játék egy olyan, még tavaly közzétett „testkamera felvétel” nyomán született, ami előtt még a veterán filmes Neill Blomkamp (District 9, Elysium, Gran Turismo) is fejet hajtott. A rendező – 35 ezer másik ember mellett – szinte azonnal retweetelte a videót, ahogy megjelent – emlékeztet a PC Gamer. Most, alig fél évvel később már játékmenetet is kapunk az élményből.
A francia indie fejlesztő Alexandre Spindler a minap jelentette be a játék címét, illetve azt, hogy nem hagyományos FPS, hanem „taktikai shooter” lesz, innovatív mechanikával, illetve komplex dialógusokkal tarkított sztorival és morális dilemmákkal, amelyekkel egy nyomozás során szembesülünk. A karakterünk személye önmagában indokolja a testkamera szöget, amit látunk:
egy rendőrről van szó és tényleg annak testkamerája a játék betekintési szöge,
és ez olyannyira része a sztorinak, hogy a lelőtt emberek arca ki is van cenzúrázva, ugyanúgy, mint egy valóságban nyilvánosságra hozott rendőrségi felvételen. Egy sor remek bűnügyi film bizonyítja (A profi, 22 lövés, 36, A belső kör, stb.), hogy a franciáknak isteni érzékük van a krimihez, és a Spindler által 2020-ban alapított Studio Drama cég neve is arra utal, hogy nyomasztó bűnüldöző játékkal vetné meg a lábát a gaming piacon. Első ránézésre ez sikerülni is fog.
Az egyik dolog, ami hozzájárul ahhoz a benyomáshoz, hogy valódi testkamerás felvételeket látunk, az a karakter kezeinek szabad mozgása, amit a fejlesztő állítása szerint „eredeti célzó rendszerrel” valósítanak meg, ugyanis ez lehetővé teszi a „korlátlan kézmozgást”. A lencse torzítása (kicsit a halszem optikára emlékeztet) szintén hozzájárul az illúzióhoz, a környezetek nyers valósághűsége pedig magas polcra emeli a szemünkben az Unrecordot. Reméljük be tudja tartani azt amit ígér és egy izgalmas nyomozással vegyes feszült lövölde lesz, olyan krimibe ágyazva, amit csak a franciák tudnak. Premierdátum még nincs, Steam adatlap már van.