Januárra várták, ám nagy eséllyel ősszel érkezhet csak.
Már hosszú évek óta érkeznek pletykák az Apple egyik eddig be nem mutatott fejlesztésével kapcsolatban. Ez egy AR/VR szemüveg lehet, melyet folyamatosan csiszolgatnak az Apple mérnökei a színfalak mögött. A kezdeti időszakban még az iPhone-okban található „A” chipeket használták volna a meghajtására, ám jelenleg a Macekben debütált M széria sokkal biztosabb választásnak tűnhet. Nyáron fel is röppentek az első hírek, hogy a fejlesztői verziókban már az M2-es chip dolgozhat, 16 GB memóriával megtámogatva.
Az iparági elemzők jelentős része idén januárra várta a megjelenést, ám úgy tűnik, hogy erről lemondhatunk. Szerencsére így sem maradunk friss információk nélkül, a The Information jóvoltából brutális mennyiségű részletet tudhatunk meg az újdonságról.
Nézzük is, hogy milyen megoldásokkal érkezhet majd az Apple VR/AR szemüvegje!
A legfontosabb információk:
- Az Apple odafigyel a készülék súlyára és kompaktságára is. Alumínium, üveg és szénszál jellemzi majd az AR/VR szemüveget.
- Az akkumulátor nem a készülék belsejében, hanem egy külső egységben kap majd helyet. Ezt a derekunkra rögzíthetjük majd, a megoldás pedig az Apple nemrég távozott tervezője, Jony Ive hagyatéka.
- Két processzorral lesz felvértezve az eszköz. Az egyik ezek közül a fentebb már megemlített M2-es SoC, míg a másik egy videófeldolgozást segítő eszköz. Mindkét chip 5 nanométeres TSMC gyártási technológiára épül, a 3nm az iPhone 15 Pro készülékek kiváltsága maradhat.
- Az AirPods második generációjában debütáló H2 chipet is megtalálhatjuk majd a szemüvegben. Így alacsony késleltetésű átvitelre számíthatunk, ám kérdéses lesz a külsős eszközök megfelelő támogatása.
- A jelenlegi információk alapján a fejpántban hangszórókat is találhatunk majd, ám ezeket az egy légtérben tartózkodó emberek is hallhatják majd. A pánt az Apple Watch Sport Bandekhez hasonló anyagból készülhet majd.
- Egy gyorsgomb felel majd a valós és virtuális világ közötti váltásért, ám az Apple többi termékétől eltérően ezúttal nem kapunk haptikus visszajelzést.
- Szemüveges vagy, de kényelmetlen a többi VR szemüveg? Az Apple erre is gondol, korrekciós lencséket helyezhetnek a felhasználók a szemüvegbe, így az „eredetileg” hordott szemüveget le is tehetjük, míg az Apple újdonságát használjuk.
- A lencsetávolság automatikusan igazodni fog a szemüveg viselőjének szemtávolságához.
- A látómező (FOV) 120 fokos lehet. A jelenlegi csúcsszemüvegeknél ez még 110 fok alatt mozog.
- Az Apple a kézzel történő vezérlésre fekteti a legnagyobb hangsúlyt, de kísérletezik más beviteli megoldásokkal is.
- A játékok nem élveznek extra prioritást az Apple-nél, nem a hardcore gamereket célozza meg az almás cég.
- A szemüveg természetesen minden további gond nélkül futtathat majd iOS, iPadOS és Mac alkalmazásokat, az M2-es chipnek köszönhetően.
Jól látható tehát, hogy meglehetősen konkrét információkat kaptunk az Apple AR/VR megoldásaival kapcsolatban. A kijelző OLED lehet majd, a felbontása pedig 4K környékén alakulhat. Az iPhone és iPad Pro modellekben már „megszokott” LiDAR szkenner sem maradhat ki a repertoárból. Az iparági elemzők 3000 dollár körüli árat (~1.1 millió forint) várnak, így bizony ez sem az átlagemberek kütyüje lesz. A januári megjelenést tehát kilőhetjük, nagy eséllyel ősz előtt nem érkezik meg az Apple VR.
Forrás: HVG
Ezek voltak a legnépszerűbbek – Milyen gamer táskában járnál suliba?