Hűha! - Így nézne ki a The Witcher 3 az Unreal Engine 5-ben
Brutálisan festene a The Witcher 3, ha Unreal Engine 5-ben készült volna, szerencsére hamarosan első kézből tapasztalhatjuk meg a next-gen Vaják-élményt.
Brutálisan festene a The Witcher 3, ha Unreal Engine 5-ben készült volna, szerencsére hamarosan első kézből tapasztalhatjuk meg a next-gen Vaják-élményt.
Brutálisan festene a The Witcher 3, ha Unreal Engine 5-ben készült volna, szerencsére hamarosan első kézből tapasztalhatjuk meg a next-gen Vaják-élményt.
Az Epic Games annak idején talán nem is gondolta volna, hogy a forradalmi játékmotor, amit az Unreal című akciójátékban mutatkozott be, később ekkora karriert fut majd be a játékiparban. Pedig már az első, 1998-as motort is használgatták más fejlesztők, az áttörést azonban a második verzió hozta meg.
Sőt, számos olyan korszakos mestermű is az Unreal Engine 2-t használta, melyekről még csak nem is feltételeznénk – mint például a BioShock első két része, a Harry Potter és az azkabani fogoly játékadaptációja, a Postal 2, a legendás Spider-Man 2, egy rahedli Splinter Cell és Brothers in Arms, vagy az XIII.
A játékvilág fejlesztői oldalról történő leigázása viszont az UE3-mal kezdődött csak igazán, amit még tovább fokozott a négyes, most pedig a minden képzeletet felülmúló UE5-ös, amit még csak ugyan most kezdenek megismerni az alkotók, de már most látszik a benne rejlő lehetőségek szinte kiapaszthatatlan tárháza. Megannyi rajongói projekt, egyszemélyes installáció, fejlesztői demók és bemutatók bizonygatják az újgenerációs játékmotor képességeit, melyeket látva már aligha tudnánk nagyobbra tátani a szánkat.
De egyre több stúdió jelenti be, hogy az UE5 miatt partnerségre lépnek az Epic Games-el. Az egyik ilyen nagyobbacska stúdió a lengyel CD Projekt Red, ami a soron következő Vaják-játékot már ezzel az eszközzel fogja elkészíteni. Ez nyilván egy nagyon jó hír, főleg a Cyberpunk 2077 ismeretében, de aki emlékszik, az jól tudhatja, hogy a REDengine a The Witcher 3 megjelenésekor sem volt a toppon, idő kellett, mire teljesen kikupálódott az is.
Ez viszont a múlté, a CDPR is már az új Epic motorját fogja használni. Addig viszont lesz még valamikor egy újgenerációra szabott The Witcher 3, ami ha még nem is Unreales látvánnyal fog operálni, de jelentősen szebben fog festeni, mint a 2015-ös eredeti. Addig viszont be kell érjük egy rajongói – kvázi amatőr – projekttel, aminek célja bemutatni, hogy miként festene a világ egyik legjobb játéka, ha Unreal Engine 5-ös tuningot kapna.
Ez nyilván sosem fog igazából megtörténni, de azért jó eljátszani a gondolattal. A videó címében persze már a következő Vajákot vizionálja, de én inkább a harmadik részre hivatkozok inkább, hiszen azt már jól tudjuk, hogy Ríviai Geralt nem lesz többé játszható hős. Az UE5-ös videóban persze nem minden tökéletes, Geralt például kifejezetten ocsmány, és nem kifejezetten hasonlít eredeti önmagára, de hé, az eredeti sorozatban is folyamatosan változott a fizimiskája.
Ez a mod teljesen új játékot varázsol a Witcher 3-ból – Te is kipróbálhatod