A VALORANT mint vírus kezdett el terjedni az interneten. Tegnap képek érkeztek róla, ma pedig már egy egész kosár információ látott napvilágot. Szembeállítottuk a CS:GO-val.
A VALORANT talán az Overwatch és a CS:GO szerelemgyerekeként jellemezhető a leghelyesebben. A Riot új FPS játékában egyszerre tölt be fontos szerepet a választott fegyverünk és a hősünk különleges képessége.
Az új trónkövetelő különlegessége, hogy a karakterek mindegyike valós helyszínhez köthető, képessége pedig valamilyen módon csatlakozik az ott fellelhető kultúrához.
A VALORANT azonban nem csak ebben villant nagyot. Nézzük, mik a legsarkalatosabb különbségek a CS:GO-val szemben. Minden, amit eddig tudni lehet.
Anti-cheat rendszer
A CS:GO által használt VAC rendszer rengeteg kritikát kapott az idők során a csalók elkapásával kapcsolatos hatástalansága miatt. A VALVE ezt belátva implementálta az Overwatch rendszert, melynek lényege, hogy a kritériumoknak megfelelő játékos megnézhet egy gyanús demot, majd eldöntheti, hogy tényleg volt-e csaló a mérkőzésen.
A Riot egyelőre nem tervez hasonló rendszert a VALORANT-ba, ettől függetlenül azonban nincs okunk félni a jövőtől. A League of Legends-ben már jól vizsgázott Vanguard rendszer lesz majd a védelmünk első oszlopa, melynek lényege, hogy közel minden számítás szerveroldalon történik, így többé-kevésbé lehetetlen lesz csalni a játékban.
Tick rate különbség
A Riot sokkal gördülékenyebb és folyamatosabb élményt ígér a CS:GO-nál. Kép: Riot Games
A legnagyobb és sok játékos által legfontosabb különbségnek a tick rate emelhető ki. Ez az érték tulajdonképpen azt jelenti, hogy adott karakter helyzete hányszor van frissítve 1 másodperc alatt. A CS:GO játékosok évek óta kérik a fejlesztőket, hogy a matchmaking szerverek tick rate értékét emeljék 128-ra, a VALVE azonban kitart a 64 mellett, mondván a két érték közötti különbség alig érezhető.
Természetesen ezzel nagyon sokan nem értenek egyet, többek között a Riot sem, ezért a VALORANT szerverei 128-as tick rate-en fognak pörögni. A szervereket sokkal stabilabbra tervezik az új projekthez. Ehhez jó gyakorlás lehetett a Clash előtt bevetés, ahol a LoL szervereit kellett combosabbá tenni a Clash előtt.
A játék szerverei minden játékos mozgását 128 tick-re fogja felszorozni, ezzel az egész játékmenet sokkal gördülékenyebbnek fog érződni. További fontos infó, hogy a Riot már most nagy hangsúlyt fektet a peeker advantage megszüntetésére, mellyel a rosszabb kapcsolattal rendelkező játékosok juthatnak előnyhöz.
Ügynökök
A legnagyobb különbség a Global Offensive-vel szemben, hogy itt nem csak fegyvert, hanem karaktert is választanunk kell, melyek különféle természetfeletti képességgel lesznek felvértezve.
Képen Viper, a női ügynök. Kép: Riot Games
Bár a VALORANT fontos része lesznek a hősök, a Riot bevallása szerint az Overwatch-al ellentétben, itt a fegyverek fogják a legfontosabb szerepet játszani, nem pedig a képességeink.
Jelenleg a következő karaktereket ismerjük:
- Viper, a női ügynök a fentebbi képről
- Sova
- Phoenix, tűzzel kapcsolatos képességek
- Jett, gyors mint a villám, leginkább Tracerhez hasonlítható az Overwatch-ból
- Brimstone
- Sage, támogató hős, hasonló Mercy-hez
- Cypher, a cowboy
Fegyverek
A játékben a fegyverek vállba vehetőek lesznek, a CS-vel ellentétben. Kép: Riot Games
A VALORANT fegyverei leginkább a ma ismert fegyverek futurisztikus továbbgondolásai. A játékban lesz revolver, ez azonban nem hasonlít majd a CS:GO-ból ismert fegyverre, inkább hívhatnánk Desert Eagle-nek az ereje alapján. Másik érdekes fegyver a Kingdom nevű puska, mely képes lesz akár egy lövésbe ölni, ha fejbe találjuk a célpontot.
Másik nagy különbség, hogy úgy néz ki, a VALORANT összes fegyvere vállba vehető, bár itt nem lesz olyan hasznos ez a funkció, mint más játékokban. Sok fegyver lesz hasonló a CS:GO felhozatalához, megtalálhatjuk majd például az AK-47-nek a futurisztikus változatát is a tárházban.
Pontrendszer
A VALORANT pontrendszere hasonló lesz a CS:GO-éhoz, annyi változással, hogy míg utóbbiban 30 kör lejátszására van lehetőség, a VALORANT BO 24-es rendszerrel működik majd. További különbség, hogy a Riot játékában nem lesznek terroristák, vagy elhárítók, itt egyszerűen védő és támadó oldal lesz.
Ti várjátok már a VALORANT? Szerintetek is olyan, mint egy tripla AAA-s telefonos játék, vagy a látvány a fejlesztés korai stádiuma miatt ilyen?