A Mass Effect-trilógia hatalmasat szólt annó, Casey Hudson sztárrendezővé vált, megalapította saját stúdióját, ám ez nem lett sikersztori.

2024.11.26. – Casey Hudson egy kiemelkedő videojáték-ipari szakember, akinek munkássága mély nyomot hagyott a játékfejlesztés világában. Hudson leginkább a BioWare-nél végzett tevékenységéről ismert, ahol olyan ikonikus címeken dolgozott, mint a Star Wars: Knights of the Old Republic és a Mass Effect-trilógia. Ezek a játékok nemcsak a technológiai innovációval, hanem az érzelmes történetmeséléssel és komplex karakterekkel is új mércét állítottak fel az RPG-k világában.

2021-ben Hudson megalapította a Humanoid Studios-t, amely később Humanoid Origin néven vált ismertté. Ez az új fejlesztőcsapat arra törekedett, hogy az iparág hagyományos megközelítéseit meghaladva friss és kreatív játékélményeket hozzon létre. A stúdió fókuszában az állt, hogy az egyedi, játékosközpontú történetmesélés mellett hangsúlyt fektessen az innovációra és az iparági munkakörnyezet megreformálására is.

mass

A Humanoid Origin stúdió első projektjeiről ugyan keveset árultak el, de Hudson tapasztalata és a stúdió nyilatkozatai alapján egyértelmű volt, hogy egy új, nagy ambíciókat dédelgető IP van készülőben. Hudson a Humanoid Origin filozófiájában hangsúlyozta az emberközpontú megközelítést mind a fejlesztési folyamatokban, mind a végeredményként születő játékokban, ezzel is hű maradva a korábbi sikereit meghatározó alapelvekhez.

Tragikus irány

Azonban a Humanoid Origin a héten, egészen pontosan november 25-én, egy LinkedIn-bejegyzésben bejelentette, bezárja kapuit. „Ma tájékoztattuk csapatunkat arról, hogy a Humanoid Origin be fog zárni” – áll a bejegyzésben. „Annak ellenére, hogy mindent megtettünk a stúdió megóvása érdekében, egy váratlan finanszírozási hiány ellehetetlenítette működésünk fenntartását.

„Megtört szívvel kell elfogadnunk, hogy nem tudjuk befejezni az új sci-fi univerzumunkat. Jelenlegi legfontosabb prioritásunk azonban a csapatunk, és elkötelezettek vagyunk abban, hogy támogassuk őket az új munkahelyükhöz való váltás során.”

A nyilatkozat azt is kiemeli, hogy a stúdió „hihetetlen előrelépést ért el” az alapítása óta eltelt három évben. Sajnos azonban, néhány koncepciórajzon kívül soha nem tudtunk meg többet debütáló játékukról, nem láthattunk trailert, sőt még a címét sem ismertük meg. A búcsúposztból legalább annyi kiderült, hogy ezúttal is a csillagok közé vezette volna a játékosokat Hudson, mint a Mass Effect esetén, de az már sosem derül ki, milyen formában…

Ezt olvastad már?

Jó drága a hordozható Starlink internet, de legalább már nálunk is van

×