Megérkezett a Windows FPS növelője, ám van még egy nagy hátránya
Már régóta lehet tudni, hogy a Microsoft is dolgozik egy FPS növelő algoritmuson, melyet a Windows rendszerbe építenének be.
Már régóta lehet tudni, hogy a Microsoft is dolgozik egy FPS növelő algoritmuson, melyet a Windows rendszerbe építenének be.
Már régóta lehet tudni, hogy a Microsoft is dolgozik egy FPS növelő algoritmuson, melyet a Windows rendszerbe építenének be.
2024.05.27. – Az elmúlt időszakban mindhárom neves videokártya gyártó jelentkezett FPS növelő megoldással. Az algoritmusok és a hardveres feltételek eltérőek, ám a működés lényege azonos. Az adott játék a monitor natív felbontásához képest alacsonyabb felbontásban rendereli ki a játék képét, majd a DLSS, az FSR vagy épp a XeSS ezt feljavítja valamilyen módon. Az elmúlt időszakban akkorát fejlődtek ezek a megoldások, hogy közel tökéletes képet kaphatunk, az alacsonyabb felbontás miatt azonban több FPS sajtolható ki a játékokból. Régóta lehetett sejteni, hogy a Microsoft és így a Windows sem maradna ki.
Az elmúlt hónapokban több utalást is lehetett találni az operációs rendszerben, mely a fenti trióhoz hasonló algoritmussal kecsegtet. Sokáig nem lehetett azonban tudni, hogy egyszerű kísérletezésről vagy egy teljesen működő Windows funkcióhoz lehet-e majd szerencsénk. Május végére már szerencsére ez sem kérdés, hiszen a Microsoft egy hivatalos bejegyzés keretein belül is ismertette a feltételeket. Úgy tűnik, hogy néhány hónapnyi egérutat kaphatnak az ARM-es verziót használó masinák.
Egy kattintással bekapcsolható a Windows FPS növelője
Ahogy arról már több alkalommal is beszámoltunk, az Apple M chipjei után egy másik gyártó is elhozná az ARM architektúrát a hétköznapi felhasználók eszközeire. A mobilos körökben már elismert Qualcomm az elmúlt napokban leplezte le a Snapdragon X nevet viselő egységeit. A Microsofttal közeli kapcsolatot ápolnak, így az első hónapok, szokásos nehézségei után remélhetőleg gördülékeny lehet az új processzorral felszerelt laptopok működése szoftveres oldalról is. A Microsoft úgy döntött, hogy első körben CSAK ezek a processzorok kapják meg az FPS növelőt, azaz az Automatic Super Resolutiont. Az első, támogatott játékok listája is napvilágra került:
Fontos megemlíteni, hogy más játékok esetében is bekapcsolható a Windows funkció, ám abban az esetben nem tudja garantálni a Microsoft a gondtalan működést. A korábbi nyilatkozatok alapján nem csak játékokban, de alkalmazásokban (pl. VLC) és böngészőkben is hasznosítható lesz a képfeljavító funkció. A tesztidőszak után az asztali Nvidia, AMD és Intel kártyákkal felvértezett PC-k is megkaphatják a támogatást.
Forrás: Videocardz
A 10 legjobb anime harcos rangsora – szerinted is ők a legnagyobbak?