Ha te is imádod a retrográd boomer shootereket, a Wolfenstein 3D-n és a Doomon nőttél fel, akkor ezt az ingyenes játék lesz az új kedvenced.


Bódi Dániel

2024.05.10. – Valószínűleg nem én vagyok az egyetlen dinoszaurusz korba lépő emberke, aki az id Software klasszikusaiból eredezteti nemcsak a játék, hanem az FPS műfaj iránti imádatát. Az viszont sanszos, hogy már kevesebben vagyunk olyanok, akik alkalomadtán vissza is utaznak az időben egy kis múltidéző játékkal, nálam legalábbis nem múlik el úgy év, hogy ne venném elő legalább egyszer a Wolfenstein 3D-t, esetenként a klasszikus Doom valamelyik (vagy az összes) részét.

Bár bevallom, hogy sok mindent megadnék azért, hogy még egyszer először élhessem át azt a mámort, amit az első végigjátszáskor éreztem, de mivel erre csak teljes amnéziával lennék képes, ezért egy jó ideje már izommemóriából rohanok végig a kedvenc kultjátékaimon. Abból gondolom, hogy nem vagyok ezzel teljesen egyedül, hogy a boomer shooter már egy külön műfaji meghatározás lett, annyira népszerűek a retrográd akciójátékok, melyek régi, ismerős köntösben próbálnak valami újat mutatni, új élményeket adni.

Ezt a visszavágyódást próbálja meg csúcsra pörgetni a Trenchpunk című indie gyöngyszem is, amit valamivel több, mint két évig készített egyetlen, a múltat megidézni kívánó tehetséges fejlesztő, aki egészen az 1992-es évig nyúlt vissza inspirációért. Bár a Trenchpunk dieselpunk világának megvan a maga személyisége, de tagadhatatlanul a Wolfenstein 3D és az első két Doom volt a játékmenet kidolgozásának fő forrása. Vertikális egérmozgás például nincs, csak horizontálisan, azaz oldalirányba célozhatunk a középre emelt fegyverekkel, amikkel a Wolf 3D-szerűen ránk törő katonákat kell alaposan kilyuggatni – vagy doomosan darabokra szaggatni. Az aláfestés természetesen zúzós metál, amit Karl Casey szerzett kifejezetten a Trenchpunkhoz.

Gépigénye: potato, ami viszont még ennél is sokkal jobb, hogy a Trenchpunk hiába egy tökéletes boomer shooter, teljesen ingyenesen játszható. Ha szeretnénk, akkor persze jattolhatunk a fejlesztőnek, Didolinónak amennyit csak szeretnénk, amit egyébként nemcsak a játék minősége miatt ildomos megtenni, hanem mert így támogathatjuk az akár hasonló jövőbeli projektjeit is.

Ezt is olvasd el:

A GTA III-ban ezért nem lehetett sokáig repülni a Dodóval

×